Youtube marketing, videó marketing, youtube tippek cégeknek, vállalkozóknak, érdeklődőknek

Youma - Youtube marketing

A YouTube ígérete szerint átláthatóbb lesz a letiltási rendszer

Február 25-től új módon kezelik a közösségi irányelveket

Február 19-én a YouTube Creator blogján bejelentette, hogy frissíteni fogja a közösségi irányelvek megsértése miatti figyelmeztetések rendszerét. Ha van YouTube csatornád, érdemes megtudni, mi változik!

 

A bejelentő videó mellett egy kérdés-válasz videóban tovább boncolják a témát, tehát nagyon rajta vannak, hogy mindenki számára érthető legyen ez a változás.

A YouTube bejelentő videója szerint „szorosan együttműködtünk az alkotókkal, hogy megértsük, mi működik és mi nem. A felhasználók szerint

  • a világos irányelvek,
  • a szabályok következetes betartatása,
  • plusz az átláthatóság azzal kapcsolatban, hogy mi történik a csatornáddal,

a legfontosabb tényezők, melyeken javíthatunk azért, hogy a figyelmeztetések rendszere jobb legyen számotokra, és most épp ezt tesszük...Az új üzenetküldési rendszer egyértelművé fogja tenni a figyelmeztetés okát, annak következményeit a csatornára nézve, és hogy milyen további lépések tehetők, beleértve a döntés elleni fellebbezést, ha úgy véled, hogy hiba történt. ” Magyarul könnyebb lesz megérteni mit nem szabad, és ha mégis megszeged, könnyebb lesz megértened, mit csináltál rosszul. De itt nem álltak meg, vannak még változások.

A vétlen szabályszegést úgy tűnik, lojálisabban kezelik, mert "tudjuk, hogy az alkotók legtöbbször nem szándékosan szegik meg a szabályokat, és szeretnének ismét csak a remek tartalmak készítésével foglalkozni, ezért az első alkalommal mindenkinek csak figyelemfelhívást küldünk, ha a szabályokat sértő tartalmat tesz közzé. A csatorna először tehát még nem kap büntetést."

A tiltás is picit máshogy fog végbemenni:

"A szabályok megszegése miatti büntetéseket minden esetben következetessé tesszük, akár videó, akár indexkép, élő közvetítés vagy külső webhelyre mutató link volt a ludas. A közösségi irányelvek megsértése miatti összes figyelmeztetést következetes módon kezeljük, a következmény pedig a YouTube-on való tartalomlétrehozás átmeneti letiltása, ideértve a videókat és élő közvetítéseket."

A fentiek nagyon pozitívan hangzanak, de február 25-étől meglátjuk, valójában milyen hatással lesznek a csatornákra.

Hova töltsem fel a videóm: Youtube-ra vagy facebook-ra?

A legfontosabb szempontok a döntéshez

hetimeeting-lead-kep.jpg

Itt egy 2018-as gyorslista arról, mit érdemes átgondolni akkor, ha cégedről vannak videóid, de nem tudod, Facebookon vagy Youtube-on lesz-e sikeresebb!
Előre jelzem, hogy a lista nem teljes értékű, de biztosan segít abban, melyik platformot miért és hogyan érdemes videómarketingre használnod! A szempontok a két platform működése és a videók nézettsége/sikeressége szempontjából lettek felsorolva. Nem nagyon térek ki arra sem, hogy milyen tartalmú videókat hova érdemes feltölteni.

YouTube:

közönség-seo-beágyazás-visszanézhetőség-fókusz jellemzőket érdemes átgondolni.

  • Közönség: ha YT-on sok követőd van, akiket organikusan el tudsz érni, érdemes oda (is) feltölteni a videót. Ha még nincs, de pl. sokan keresnek rá a témáidra itt, akkor szintén megfontolásra érdemes az, hogy YouTube-on rendszeresen(!) publikálj videókat.
  • SEO: ha bármiért ez fontos lehet (és miért ne lenne), ide kell a videót feltölteni. Pl. azért, mert az adott téma a céged/vállalkozásod számára hosszútávon is fontos, tehát nem egy story típusú, "épp nyaral a csapatunk" jófejkedés. Ide tartoznak a how to/review/tutorial típusú videók és sok-sok olyan iparági tudásmegosztás, amelyek valahol hasznot hoznak neked.
  • Beágyazás: ha a weboldaladra, blogodba be akarod ágyazni az adott filmet könnyen, akkor mehet YouTube-ra. Ugyan van a Facebooknak is beágyazási lehetősége, de a SEO-t szintén erősíti az, ha egy YT csatornának van webes "otthona", tehát egy olyan validált oldala, ahol rendszeresen beágyazásra kerülnek a videók.
  • Visszanézhetőség: jelenleg ez a YouTube egyik erőssége még a Facebookkal szemben. A "mit ettem ma" jellegű pilllanatképek nem ide valóak, hanem Facebookra, Instagramra. A legkönnyebben visszakereshető és visszanézhető videótár még mindig a YouTube, hála neked Google!
  • Fókusz: a YouTube-ra videózni mennek az emberek. Statisztikailag is kimutatható, hogy nagyobb figyelemmel nézik meg a mozgóképeket, amelyekre később is könnyebben vissza tudnak emlékezni.

Facebook:

közönség-viralitás-hír-gyorsaság-kapcsolattartás szempontokat érdemes számba venni.

  • közönség: ha itt van a nagy közönséged, nem kérdés, ide (is) menjen fel a videó. Azért is, mert a FB a saját felületére feltöltött videót nagyobb eléréssel jeleníti meg a YouTube-al szemben. Ha csak belinkeljük a YouTube videót FB-ra, kevesebb embernek jelenik meg, mintha ugyanazt a videót FB-ra töltjük fel, ráadásul ez esetben nem működik az autoplay sem, hanem tulajdonképpen egy cikkhez hasonlóan csak a bélyegkép látható (jó ideje az is csak kicsiben), és a cím és a leírás egy része.
  • Viralitás: jelenleg a legjobb felület a FB arra, hogy sok emberhez eljussunk rövid idő alatt videóval. Ettől még mindig meg kell kérni a közönséget, hogy ossza meg, like-olja, kommenteljen.
  • Hír: a nagy média után a Facebook a legjobb hírvivő. Ez általánosságban, egyes esetekben nem igaz. Pl. geek tartalmakra jobb lehet a Twitter vagy a Reddit.
  • Gyorsaság: a FB organikusan a rajongók 2-5%-nak jeleníti meg a legfrissebb bejegyzést/videót. Ha ezen a közönségen jól fut a bejegyzés (pl. sok időt tölt vele=sokáig olvassa/nézi, vagy interaktív vele kapcsolatban), akkor egy nagyobb, épp a "Facebook előtt ülő" rajongói bázisnak jeleníti meg a hírfalán a bejegyzést. Ha ott is elér egy küszöbértéket, nyitja tovább az ollót. Röviden: minél rövidebb idő alatt minél több embernek kell sokáig nêznie/reagálnia(megosztás,komment) az adott bejegyzésre, és nagyobb sikerrel jelenik meg.
  • Kapcsolattartás: a kék óriáson kapcsolattartási kényszerben vannak a márkák. Az utóbbi időben eltolódott a mennyiségről (napi több post) a minőség felé szerencsére a platform post megjelenítési metódusa, de a napi, vagy heti több megjelenés még mindig kötelező. Az autoplay és a "Facebook akar lenni az új Youtube" trend miatt ezért itt is jól jönnek a minőségi videók, melyek erősítik/fenntartják az erős kapcsolatot a márka és a követői között. Ezért kell itt (is) videózni.
  • A Facebook videók is beágyazhatók már, tehát a fenti YouTube tulajdonság már nem egyedi.

Instagram:

Ugyan a címben ezt nem említettem, de ez a platform a Facebook tulajdona és egyfajta kiterjesztése is, ezért érdemes megemlíteni az Instagramot is.

Csak röviden: szerintem itt a személyesség és vizualitás a legfontosabb. Az Instagram nagy előnye, hogy tartalmilag átlátható, vagyis egy-egy kifejezésre, márkára keresve a tartalmak elég transzparens módon, világszinten belistázva jelennek meg. Mióta a Facebook a tulajdonos, ez a transzparencia ugyan romlott, de még mindig jobb, mint a kék óriásnál. Ugyanakkor az Instagram lett a mennyiségi tartalom otthona, ide lehet jól hashtagelve önteni a legtöbb fotót, videót, amelyek minden eddiginél személyesebbek. Napi 6-8 fotót is elbír itt a közönség. Ami fontos, hogy a vizualitás itt a maximumra van járatva, ha szép a fotó/videó, akkor működik, minden más tulajdonsága a fotónak kevésbé fontos. Így akár még az is másodlagos, hogy ebben a pillanatban született meg a csodálatos csokitál, amit az éttermedről meg akarsz osztani, vagy fél éve.
Számtalan szempont lehet még, hiszen nem beszéltem az élő videózásról, a storykról, és biztosan te is tudnál pár kiegészítést tenni, de remélem, ez hozzáadott a vállalkozásod, márkád napi építéséhez.

Ez az írás az AMEGA Full Service Ügynökség támogatásával jött létre.

A Youtube partner program változásai (2018 február)

Ha kikerülök a Partnerprogramból, elveszítem a hozzáférést a kártyákhoz és záróképernyőkhöz hasonló funkciókhoz? Ha kevesebb mint 100 dollár van az AdSense--számlámon, visszakapom ezt az összeget? A YouTube csak hirdetésekkel rendelkező videókat javasol megtekintésre? Egyáltalán, ez az egész Logan Paul miatt történt? Kínzó kérdések, amire a Youtube egy hivatalos videóban igyekszik válaszolni.

A téma: a YouTube Partnerprogram 2018. januárjában bejelentett változásai, tények és tévhitek (van magyar felirat)

Csak egyet emelnék ki a videó témáiból, ami neked, ha videózol, fontos lehet: Az AdSense-kifizetések csak legalább 100 dollár egyenlegű számlák esetén mennek végbe, viszont így beszorulhat a pénzed igaz? A Youtube javaslata erre az, hogy jelenleg a legjobb megoldás az, hogy szüntesd meg az Adsense fiókodat...Ebben az esetben a rendszer a következő számlázási ciklusban végrehajtja a kifizetést, még ha az összeg kevesebb is mint 100 dollár.

Goodbye Youtube kommentárok!

A kommentárok hozzáadásának és szerkesztésének lehetősége május 2-ával megszűnik. A meglévő kommentárok továbbra is megjelennek, de szerkesztésükre nem lesz lehetőség.

Oké, az jó hír, ha találkoztunk már ilyen jellegű videóval, ahol sportot űztek a kommentárok halmozásából. :)

youtube-annotations-overload.jpg

Mi a változás oka? A kommentárok elavultak. 2008-ban, amikor bevezették a kommentárokat, még nem nagyon interneteztek okostelefonokról. Azóta ugye eltelt pár év, szinte újraírta az internetezési szokásokat az okostelefonok tömege. Mobileszközökön – amelyek a YouTube nézési idejének 60%-át adják – nem is működnek. A kommentárok használata ráadásul 70%-kal csökkent is, mivel az alkotók egyre inkább átállnak a kártyákra és új záróképernyőinkre. A Youtube szerint a nézők szeretik kommentárokat, és átlagosan minden 12-ikre kattintanak azért, hogy továbbmenjenek, nem pedig azért hogy lezárják. Sokan pedig en-bloc is letiltották a videóikon a kommentárok megjelenítését (nem tudod hogy kell? mindegy, már kibírod azt a pár napot! :)

Ha pedig van saját csatornád és próbáltál mostanában (értsd az utóbbi 1,5 évben) annotations-öket vagy kommentárokat szerkeszteni, pontosan tudod, hogy a "persona non grata"-két kezelt flash playert ott még igéányli a rendszer, és igen, sok esetben percekig tart csak azért bekapcsolni a böngészőben a flash player kiegészítőt, hogy egy kommentárt betehess a videódba. Szóval, régi bútordarabtól válik meg a világ legnagyobb videómegosztója.

Mi változik? Május 2-án a YouTube kikapcsolja a kommentárok hozzáadásának és szerkesztésének lehetőségét. A meglévő kommentárok asztali számítógépeken továbbra is megjelennek. A csatornák tulajdonosai egyáltalán nem tudják a meglévő annotations-öket szerkeszteni, viszont törölni képesek lesznek őket videóikon.

Oké, de akkor mi marad? Aggodalomra semmi ok, a kommentárokat is igazából azért "vezetik ki" a Youtube rendszeréből, mert azok mobil eszközökön nem jelennek meg. Kapcsolódó videók, csatornák, webhelyek és szavazások linkelésére használj kártyákat. Reklámozz dolgokat a nézőidnek záróképernyőkkel olyankor, amikor szívesen kattintanak – a videód végén. A záróképernyők és a kártyák együtt legalább 5-ször hatékonyabban a csatornádon tartják a nézőket.

Forrás: support.google.com

Lackfi János vlogban segít verset elemezni

lackfi-nem-kotelezo-olvasmanyok-youtube.gif

A Youtube mára megkerülhetetlen platform lett. Akár egy cég, akár egy "celeb" vagy ne adj isten irodalmi szereplő szeretne nagyobb publicitást kapni, számolnia kell azzal, hogy videós megjelenést kell szerveznie. Lackfi János költő elébe ment a dolgoknak, és irodalmi vlogot indított, a jövő dönti el, milyen eredménnyel.

Kezdjük a cikket a Nem kötelező olvasmányok videó-sorozat első darabjával:

A csatorna egyik gazdájával, a 4Kids Entertainment vezetőjével beszélgettünk.

Ha jól gondolom, akkor ez egy hosszabb sorozat lesz, szórakoztató-oktató irodalmi vlog. Egy pár kérdést hadd tegyek fel, ami szerintem sokakat érdekel! Kezdjük azzal, hogy milyen inspirációból/tapasztalatból fakad a sorozat koncepciója?
-Lackfi Jánosnak ez a sorozata már megjelent szövegként. Ezt gondoltuk, hogy videó formátumban még több emberhez érhetünk el ezzel.

Hány részes sorozat várható, milyen témákkal?
Az első 10 részt vettük eddig fel. A gimnáziumi tananyag témáiból válogatott János.

Milyen korosztályt érdekelhet az irodalom ilyen formában?
Elsősorban gimnazistákat, de reményeink szerint a felnöttek között is lesznek rajongóink!  :)


Máris sok feliratkozó van a csatornán, lehet, hogy már kampány is fut a videókra?
Eddig még nem kampányoltunk, de a harmadik résznél tervezzük.

Milyenek az első visszajelzések?
A rajongóknak – akik az első merítésben rátaláltak – nagyon tetszik!  :)

Mennyi idő egy ilyen animációkkal feltuningolt részt elkészíteni?
Kb 2 hét az utómunka igénye egy filmnek.

Ha már vlog, várható valamiféle kihívás, mint az ilyen vlogoknál szokás? Pl. citrom kihívás helyett felolvasó/elemző kihívás? Esetleg "élőzés"?
Tervezünk ilyeneket is, de ezt most még nem tudom elárulni!  :)

Közben eltelt pár hét, így beért minket a sorozat második darabja is! Nem kötelező olvasmányok 2: EDVÁRD KIRÁLY, A MORMON HENTES:

 

A videókat megnézve felmerülnek kérdések. Például egy olyan, hogy egy mai költő, miért vicces és miért nem depressziós és magába forduló, aki az olyan "világi szórakozást", mint a Youtube videózás nem veti meg?

Kadarkai Endre egy korábbi interjúban kérdezett erre rá, és egészen jó választ adott rá Lackfi. A Nem kötelező olvasmányok vlogot ebben az értelmezésben érdemes megnézni:

Irodalmi és mondanivalóban gazdag szórakozást ígérő élményeket ígér a Lackfi János - Nem kötelező olvasmányok csatorna. Alig várjuk az új érettebb, mondanivalóban gazdag, értékes videókat!

Youtube okosítás: ezeket olvasd el, vagy maradj le!

gif.gif

Az utóbbi időben sok olyan értékes tudásanyag jelent meg a Mr Bugtv oldalán, amit minden YouTube-al és marketinggel foglalkozónak érdemes elolvasnia. Ezekből szemlézünk most, a pénzkeresés és a hirdetés kérdésköreire fókuszálva. Némelyik egészen hosszú és mély, őszintén szólva ezek nélkül lemaradhatsz arról, hogy és miként is kell gondolkozni ma a legnagyobb videós platformról. A cikkeket NE FUSD ÁT, mert nem fog menni. Mentsd el és rágd meg jól, fontos, értékes anyagok!

Hogyan készítsünk sikeres YouTube (hirdetési) videót?
Miért fontos a történetmesélés, mivel lehet a hirdetésed átugorhatatlan, és egy plusz érdekes téma: milyen platform a YouTube hirdetői szempontból?

Youtube statisztika – tények és videómarketing puska
Mielőtt kamerát ragadsz, és „Fények, kamera, csapó!” kiáltással videózni kezdenél, meg kell értened, mit kínál a YouTube mint marketing platform, és milyen lépéseket érdemes tenned a legjobb eredményekért. Egy remek összefoglaló és infografika a videómarketing tervezéshez!

Milyenek a legjobb YouTube kampányok és miért működnek?
Néhány nagyon érdekes YouTube marketing kampány, amelyek szórakoztatóak és inspirálóak is egyszerre.

Hogyan lehet pénzt keresni YouTube videózással?
Mi az a három-négy forrás, ahonnan "dől a lé" egy ügyes videós bevételre tud szert tenni? Kihagyhatatlan cikk a YouTube-os pénzkereresés témában, nagyon gyakorlatias kérdés-válasz szekcióval a cikk második felében.

AdSense vs YouTube MCN partnerség?
Youtube pénzkeresés 2.0: videósok körében állandó vitatéma, hogy saját maguk szerződjenek le a YouTube-al a Partnerprogramon keresztül, vagy egy többcsatornás hálózattal (MCN) szerződjenek. Ez az egyszerűnek tűnő kérdés sok dolgot érint és sok előítéletet kell lerombolni ahhoz, hogy tisztább képet kapjunk.

Van egy Youtube csatornád, remek cicás vagy esztergagépes videóid, de még nem fürdesz a pénzben? :) E-mail: onlinevisuals_kukac_gmail.com vagy kérdezz ASK.fm-en! Ha meg csak klikkolnál a kontentre, akkor Facebookon kövess►

HDR videók a Youtube-on!

Végre HDR filmek is lejátszhatók a YouTube-on, ha van hozzá HDR képes lejátszód. Azért mutatnak párat, hogy tudd, miért veszel új tévét karácsonyra.

A YouTube videómegosztó újabb mérföldkőhöz ért, pontosabban egy 2016 januárjában tett ígéretet valósított meg: mostantól már HDR videók megtekintésére is van lehetőség – ehhez persze HDR támogatással ellátott hardverre, illetve HDR-képes monitorra is szükség van.

A HDR a High Dynamic Range rövidítése, ami magyarul azt jelenti, hogy nagy dinamikatartományú, vagyis  részleteiben gazdagabb videókat is feltölthetünk a Youtube-ra. Ennek a technikának leginkább a videók árnyékos és a fényes részeinél van szerepe, mert azokat teszi láthatóvá, de a kontrasztosabb is egy ilyen kép vagy videó.

hdr-youtube-video.jpg

HDR technika nélkül, és vele - szebb videók

Ahhoz persze, hogy elérhető legyen a videó a maga teljességében, megfelelő lejátszó eszközre is szükség van.

A Youtube bejelentése szerint az olyan HDR TV-k, mint az új Chromecast Ultra, vagy hamarosan az összes 2016-os Samsung SUHD and UHD TV-k, ez a formátum lejátszható lesz. Azért a Youtube sem hagy magunkra, mert néhány kiemelt partnerüknél már elérhetőek HDR videók, mint például az általunk is nagyon kedvelt MysteryGuitarMan, Jacob + Katie Schwarz, és Abandon Visuals is készítettek ilyen videókat. 

Ezeket a HDR videókat egy playlistben, itt megnézheted (persze ha nincs HDR eszközöd, nem fogod észrevenni a változást):

A Youtube az indulása óta eltelt 11 évben folyamatosan fejlesztett. Talán az első vidómegosztó szolgáltatás volt, ahol 2008-ban már HD videók voltak lejátszhatóak voltak, 2009-ben pedig Full HD videók. A 2015-ös év nagy újítása az akkorra már "mindenki által utált" flash lejátszó kivezetése, és a végleges váltás HTML5 videó formátumra. Ezen túl a 360 fokos videóformátum bevezetése is a tavalyi év nagy dobása volt. Emellett kevésbé nagy csinnadrattával, de 4K-s videók, élő streaming, 3D-s videók, és a térbeli hang formátum is belekerült a nagy piros "videószörnybe".

Végre itt a mobilbarát, interaktív outro funkció!

Úgy tűnik, felgyorsította fejlesztéseit a Youtube, és a vártnál hamarabb elérhetővé tette az End Card funkciót, ezzel nagy pacsit dobva a csatorna tulajdonosoknak. 

A Youtube End Card a 2015 márciusa óta elérhető Youtube Cards speciális változata. Az outro a videó utolsó 5–20 másodpercében jelenhet meg. Fontos, hogy ha a videót megtekintők esetleg ki is kapcsolták a kommentárokat, akkor is meg fognak jelenni számukra az interaktív záróképernyők! Éppen ezért nem érdemes kihagyni ezt az új funkciót senkinek sem.

A videó végén megjelenő interaktív outro, vagy záróképernyő a következőkre alkalmas:

  • A megtekintők figyelmének felhívása más videókra, lejátszási listákra vagy csatornákra a YouTube-on
  • Felhívás a csatornára való feliratkozásra (ezt ugye előfizetésnek hívja magyarula Youtube...)
  • Link jóváhagyott (saját) webhelyre, termékre és közösségi finanszírozási weboldalakra

 

endscreens-930x614.jpg

Végre a mobilos nézőknek is lehet a videó végén más videókat kínálni.

Az outro-n általában helyet kap rajta egy vagy két videó indexképe vagy részletek videókból, más social média felületek képei, és feliratkozásra buzdító gomb vagy felirat is. Ezeket kép- és videószerkesztő programok segítségével készítik el, majd a YouTube szerkesztő felületén látják el úgynevezett kommentárokkal, amiket az egyes elemek fölé helyezve „kattinthatóvá” teszik azokat - írja a Starnetwork.

Legfrissebb bejegyzésükben egy részletes leírással is segítik a csatorna tulajdonsokat abban, hogy minél előbb létrehozhassák első interaktív outro-jukat. De a hivatalos csatornák sem hagyják a bizonytalan videósokat kétségek között vergődni, mert ahogy azt már az utóbbi időben többször felfedezhették a "vájtszeműek", a Google Súgó cikkek a fejlesztésekkel szinte egyidőben elérhetőek, magyarul. Az endcard súgó cikke itt található.

Ha ezelőtt nem volt outro a videóidon, akkor nincs más dolgod, mint hagyni a videóid végén 20 másodpercnyi "semmit" - említi még a Starnetwork blogon Dóczi Attila, de azért ebbe belegondolva, lesznek biztosan olyanok, akik nem "áldozzák be" videójuk végét, néhány videóajánlóért.

Ha vannak már interaktív elemek a videód végén, akkor - elvileg nem kell aggódnod, mert az outro bekapcsolása után egyéb interaktív elemek (pl. kedvcsináló kártyák, kiemelt tartalom és a márkát jelző vízjelek) elrejtésre kerülnek. Sok-sok apróságon lehetne még rágódni, ezekből csak néhány:

 

  • az End Card YouTube Music, YouTube Gyerekeknek és YouTube TV alkalmazáson nem használható
  • a Flash használata jelenleg nem támogatott - vagyis nagyon régen webre beágyazott videókon nem fog megjelenni az End Card.
  • A YouTube Analytics közönségmegtartási jelentésében vagy a záróképernyőkről szóló jelentésben ellenőrizheted záróképernyőid teljesítményét.

 

 Összegzésképp nem túlzás kimondani azt, hogy egy régen várt (és ígért) funkció vált végre elérhetővé, és ez valószínűleg meghozza a Youtube videósok kedvét arra, hogy több videót töltsenek fel, aktívabbak legyenek csatornájukon.

Új hirdetési formátum a Youtube-on: kötelező 6 másodperc!

2016 áprilisában jelentette be a Google a 6 másodperces videó hirdetési formátumot, ami lassan elért hazánkba is. Zach Lupei termékmenedzser arról számolt be, hogy a 18-49 éves korosztály fele már okostelefonról néz videókat, és ezért ehhez az eszközhöz készítették ezt az új formátumú hirdetést.

A nagyon rövid, de megkerülhetetlen átugorhatatlan, haiku rövidségű videókat nagyobb spotok kísérő vagy emlékeztető videóiként kezdték el használni. Itt egy példa, amiben az Atlantic Records a Rudimental új albumához készített egy bumper ad-et:

 

Az angolul bumper ads-nek nevezett formátum neve televíziós berkekből ered, bumper-nek hívták azokat a rövid spotokat, melyeket a tévéprogram rövid megszakítására találtak ki. Itthon inkább rövid spotnak hívnánk, de a rövidsége miatt még a wish is eszükbe juthat sokaknak. 

A Google magyarnyelvű súgója így mutatja be a bumper ads-eket, vagy rövid hirdetéseket:

Rövid hirdetések

A rövid hirdetések olyan rövid videohirdetések, amelyek a közönség széles körét érik el, és növelik a márka ismertségét.

Mikor érdemes használni?

  • Akkor használja ezt a formátumot, ha a nézők széles táborát szeretné elérni egy rövid, emlékezetes üzenettel.

Hogyan működik?

  • A rövid hirdetések időtartama legfeljebb 6 másodperc, és más videók előtt, közben vagy után jelenik meg. A nézők nem ugorhatják át őket.

Hol jelenhetnek meg a hirdetések?

  • A rövid hirdetések más videók előtt jelenhetnek meg a YouTube-on vagy a Display Hálózathoz tartozó partnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

Hogyan történik a számlázás?

  • Megjelenítésenként fizet. A rövid hirdetések az ezer megjelenésenkénti költség (CPM) alapú ajánlattételt használhatják, tehát akkor kell fizetnie, ha a hirdetés 1000-szer megjelent.
Amint felfigyeltem rá, azonnal rákérdeztem Farkas Daninál (Star Network), hogy mi is ez.
A válasz: Igen, ezek az ún. bumper ads nevű hirdetések. Annyi izgalmas dolog van bennük hogy a hirdetési rendszer kötelezően végignézeti az emberrel a hirdetést, de nem CPV alapon, hanem CPM alapon működik.
A német Audi már tesztelte is ezt a formátumot. Az itt látható 45 másdoperces spotból készítettek egy bumper ads-et:

 

Így néz ki a fenti spot rövid hirdetésként (bumper ad): 

 

Forrás: Adweek, TheNextWeb
Van egy Youtube csatornád, remek rajzos videóid, de még nem fürdesz pénzben? :) E-mail: onlinevisuals_kukac_gmail.com vagy kérdezz ASK.fm-en!

Mekkora a YouTube Magyarországon?

youtube-magyarorszag-nagysaga-2015.jpg

Magyarországi YouTube felhasználói statisztika, 2015. A Youtube a Médiamixben című, Kreatív magazin által szervezett októberi workshopon Polyák Balázs (a Google hazai analitikusa) magyar felhasználókra vonatkozó YouTube fogyasztási szokásokat felmérő kutatáso eredményeit publikálta.

Az egyik kutatásban, ami 2015-ben történt, azt vizsgálták, hogy hogyan fogyasztanak videós tartalmat a magyarok, ami tulajdonképpen a Google Magyarország és az NRC közös, 2012-es kutatásának megismétlése volt. A 2012-es kutatás a német TNS-Infratesttel készült, ugyanerre a korcsoportra, ugyanezzel a metodológiával.

Az eredmények sok várt sejtést is megerősítettek, például azt is, hogy a YouTube ismertsége Magyarországon gyakorlatilag már alig tud hová nőni. Az internetes eléréssel rendelkezők 97%-a ismeri, csak 3% ismeri névről, vagy nem hallott róla nagyon semmit. A kutatás továbbá azt is megerősítette, hogy hazánkban is a rádióra, sajtóra és tévére fordított heti óraszámhoz hasonló nagyságrendet produkál a Youtube, vagyis hetente több mint 8.5 órás nézettséget produkál a Youtube.

A következőkben Polyák Balázs prezentációját közöljük, lentebb pedig egy-egy képhez fűzünk hozzá egy gondolatot:

2012 óta tovább nőtt a YouTube ismertsége, és bár minden korosztályban növekedés tapasztalható, főleg az idősebbek “okolhatóak” ezért a jelenségért. Fiatalabb korosztályok esetében már szaturáció tapasztalható.

Dia5.PNG

Egy nagyon érdekes jelenségre/ellentmondásra is felhívta Balázs a figyelmet: miközben arra a kérdésre keresték a választ, hogy milyen gyakran látogatják meg az adott portált vagy alkalmazást a felhasználók, és néznek ott videót, a beágyazott, tehát „embeddelt” videókat nem számolják. Miért nem? Mert ha egy internetes oldalon látunk egy videót, nagyon ritkán asszociáljuk az adott videót a hostoló céggel, tehát azzal, hogy ez youtube videó. Pl.„a facebookon volt megosztva”, a „444-en láttam”, vagy akár „elküldték Viberen” említések mögött is a YouTube-ra készített tartalomról van vagy lehet szó, és a YouTube szolgálja ki az így látott reklámokat is. Vagyis, valójában több Youtube videót látunk, mint amennyit be tudunk azonosítani.

Dia8.PNGA Youtube és TV összehasonlításban a leginkább szembetűnő az, hogy tisztán látszik a Prime Time a TV-nél, ám a YouTube esetében egész napos prime timeról beszélhetünk. Miért? Mert bár a TV szolgáltatók egy része (pl. a Digi) már rendelkezik okostelefonos, vagy tablet alkalmazással, amivel szinte bármilyen eszközről nézhetünk pár csatornát, a YouTube alapvetően minden platformra ugyanazokat a tartalmakat szolgáltatja, így tanulták meg használni az emberek ezt. Ehhez hozzájön a korábban már említett beágyazott/embed videók lejátszása, aminek a dinamikája hasonló a tv-hez, de nincs akkora kiugrás benne.

Dia9.PNG
Na de mennyit TV-zünk is YouTube-ozunk valójában?  Külön mérték a hétvégi, és a hét közbeni TV-vel vagy YouTube-al töltött időt (Itt is fontos megjegyezni, hogy az embedded, azaz a beágyazott tartalmak nincsenek benne az elemzésben). Egyrészt megdöbbentő számok jönnek ki, vagyis rengeteget TV-zünk(!), hiszen kb.18 és fél órát egy héten, és YouTubeozunk (kb 8 és fél óra)! Másrészt markáns különbségek rajzolódnak ki – Egyrészt a fiatalok és a 30-44 évesek TV-nézési hajlandósága jóval nagyobbat csökken hétvégén, mint a YouTube nézési hajlandóság, másrészt látjuk, hogy az idősebb populáció még nem néz annyi YouTube-ot, mint a fiatalabbak. Ha megnézzük, hogy ki TV-zik, és ki YouTubeozik, érdekes eredményeket látunk – Például az online populáció TV-zőinek 84%-a használ YouTube-ot, és ez a multichannel jelenség jócskán emelkedett az elmúlt években – Több képernyőre figyelünk.

Ami még érdekesebb, hogy ha az egész mintát nézzük, ha dönteni kellene, hogy inkább TV-t nézzen az ember, vagy YouTube-ot, a válaszadók 31%-a a YouTube mellett tenné le a voksát. Vajon miért lehet ez? Egyrészt, számos kutatásból kiderült már, hogy míg a TV-zés egy lean back jellegű tartalomfogyasztás, addig a YouTubeozás egy lean forward jellegű tevékenység: Aktívan nézzük, a videót, a kapcsolódó tartalmakat, a kommenteket. Viszont a TV-nek hatalmas elérése van: rengeteg olyan háztartás van, ahol a konyhában és a hálószobában is van készülék, a nappali mellett... Viszont van egy olyan része a populációnak, amit nem lehet elérni, ha a tv-re célzunk.
Dia14.PNGNézzünk egy korábbi kutatást, amit a Vodafone-al közösen készített a Google Magyarország, a Millward Brown-al, még 2013 legvégén. Azt mérték le, hogy a 20-45-ös célcsoportban mekkora az incremental reach, azaz a célcsoport hány százalékát lehet elérni csak a YouTube-on keresztül? A kampány elég komprehenzív volt, de a lényeg: a TV-kampány teljese reach-e 80,9% volt, a YouTube kampánynak pedig 28.3%, viszont a YouTube elért 7%-nyi olyan embert, akiket a TV-vel sehogyan sem tudtak volna elérni.

Dia15.PNGHa a YouTube-ra TV-csatornaként tekintünk, akkor a 3. legnagyobb az RTL klub és a TV2 után elérés szempontjából. Alaphelyzetben lehet pozitívan értékelni, tudniillik a YouTube-on jóval kevesebb reklám van, mint a TV-n. Televízión egy órából 12 perc a reklám, míg Youtube-on 1 óra alatt 1-2 perc. Ez abból fakad, hogy rengeteg tartalom van, percenként 300 órányi tartalmat töltenek fel, és a reklámok eloszlanak. A videós hirdetéseket vették a legkönnyebben észre a válaszadók, ez pedig abból fakadhat, hogy 2012-höz képest már sok reklámozó választja ezt a formátumot – és itt ne csak a hazai cégekre gondoljunk, hanem pl. külföldi cégek is tudnak Magyarországon reklámokat futtatni. – és fordítva!

Ha ennél többre vágysz, akkor megosztottuk a teljes prezentációt:

 

Google+