Goodbye Youtube kommentárok!

A kommentárok hozzáadásának és szerkesztésének lehetősége május 2-ával megszűnik. A meglévő kommentárok továbbra is megjelennek, de szerkesztésükre nem lesz lehetőség.

Oké, az jó hír, ha találkoztunk már ilyen jellegű videóval, ahol sportot űztek a kommentárok halmozásából. :)

youtube-annotations-overload.jpg

Mi a változás oka? A kommentárok elavultak. 2008-ban, amikor bevezették a kommentárokat, még nem nagyon interneteztek okostelefonokról. Azóta ugye eltelt pár év, szinte újraírta az internetezési szokásokat az okostelefonok tömege. Mobileszközökön – amelyek a YouTube nézési idejének 60%-át adják – nem is működnek. A kommentárok használata ráadásul 70%-kal csökkent is, mivel az alkotók egyre inkább átállnak a kártyákra és új záróképernyőinkre. A Youtube szerint a nézők szeretik kommentárokat, és átlagosan minden 12-ikre kattintanak azért, hogy továbbmenjenek, nem pedig azért hogy lezárják. Sokan pedig en-bloc is letiltották a videóikon a kommentárok megjelenítését (nem tudod hogy kell? mindegy, már kibírod azt a pár napot! :)

Ha pedig van saját csatornád és próbáltál mostanában (értsd az utóbbi 1,5 évben) annotations-öket vagy kommentárokat szerkeszteni, pontosan tudod, hogy a "persona non grata"-két kezelt flash playert ott még igéányli a rendszer, és igen, sok esetben percekig tart csak azért bekapcsolni a böngészőben a flash player kiegészítőt, hogy egy kommentárt betehess a videódba. Szóval, régi bútordarabtól válik meg a világ legnagyobb videómegosztója.

Mi változik? Május 2-án a YouTube kikapcsolja a kommentárok hozzáadásának és szerkesztésének lehetőségét. A meglévő kommentárok asztali számítógépeken továbbra is megjelennek. A csatornák tulajdonosai egyáltalán nem tudják a meglévő annotations-öket szerkeszteni, viszont törölni képesek lesznek őket videóikon.

Oké, de akkor mi marad? Aggodalomra semmi ok, a kommentárokat is igazából azért "vezetik ki" a Youtube rendszeréből, mert azok mobil eszközökön nem jelennek meg. Kapcsolódó videók, csatornák, webhelyek és szavazások linkelésére használj kártyákat. Reklámozz dolgokat a nézőidnek záróképernyőkkel olyankor, amikor szívesen kattintanak – a videód végén. A záróképernyők és a kártyák együtt legalább 5-ször hatékonyabban a csatornádon tartják a nézőket.

Forrás: support.google.com