Hogyan növeld a Youtube csatornád látogatottságát?
Amikor azt mondom, közösségi oldalak, mi jut eszedbe? Facebook, twitter, Instagram? De mi a helyzet a Youtube-al?
Kezdjük azzal, hogy megéri-e egyáltalán reszelni a Youtube csatornánkat, és szebb, jobb, hatékonyabb videókat feltölteni? Röviden: igen. Hosszan: ha azt nézzük, hogy Magyarországon a harmadik leglátogatottabb weboldal a Youtube, a magyar emberek naponta közel egy órát töltenek átlagosan a tévé, bocs a Youtube előtt, akkor nem kérdés, hogy igen, javítsunk a Youtube csatornánkon!
Néhány egyszerű, de okos trükkel a videóid nézettségét megsokszorozhatod. Például, ha a hírleveledbe beágyazol egy videót, akár 51%-al növeled a nézettségét! Ha ez a videó kevesebb mint 1 perc hosszú, akkor még jobb lesz ez az érték. A szakértők szerint az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, ha nem közösségi platformként, hanem egyszerű csatornaként tekintünk a videómegosztóra.
A Business2Community oldalon megjelent Quicksprout infografikában, kis angoltudással gyorsan átfuthatjuk, mivel tudnánk a saját Youtube csatornánkat, videóinkat népszerűbbé tenni.
Az infografikából kiemeltük a legfontosabb tanácsokat:
- Töltsd ki a videóid meta adatait! Ahogyan egy weboldal számára is alapvető, hogy a keresők a metaadatok alapján megértésék, miről is szól, így a videónál még fontosabb. Jó cím, bőséges és releváns leírás már nagyban emeli azt, hogy az, akit érdekelhet a videód, meg is találja.
- Vonzó bélyegkép. Ezen nincs mit részletezni, mióta egyedi bélyegképet tölthetünk fel videókhoz, ez az a minimális pluszmunka, ami valóban meg is hálálja magát. Akár másfélszeresére emelheti a vidfeód nézettségét.
- Kommentár/annotations hozzáadása a videóhoz. A "regisztrál csatonránkra", vagy a "még több kutyás videó itt" jellegű kommentárok igenis segítik a csatornád karrierjét!
- Legyél következetes!
- Alakíts ki megjelenési stratégiát! Figyeld a híreket, eseményeket. Karácsony előtt egy héttel egy jó receptvideó csodákat tud művelni a csatornáddal!
- Videóid hosszát alakítsd a témához! A rövidebb videó jobb, de ha egy videós tanácsod 4-5 percig tart, akkor se aggódj.
- Beszélgess a nézőiddel! Ezt már korábban is mondtuk: beszélgess, mert ez egy közösségi platform!
Összefoglalva, érdemes Youtube csatorna elindítása céged számára akkor is, ha nem nagyon érsz rá, vagy ha kevés videóval rendelkezel! A youtube-on más videóit is használhatod anélkül, hogy szerzői jogokba ütköznél: tevékenységedhez illő playlisteket hozhatsz létre, és az ügyfeleidet oda terelheted, hogy regisztráljanak. Ha pedig lesz videód, az érdeklődő közönséged azonnal láthatja.
További érdekességek az infografikában, érdemes tüzetesen átnézni!
Nagyobb nézethez klikkelj a képre!