Ilyen volt az első Ki Mit Tube - összefoglaló és elemzés (update1,2)

A tiszaújvárosi életérzés népi poétájára szavazott a legtöbb netező. Egy hónap alatt az online tehetségkutató hétmilliós nézettséget ért el, az előadókra 80 ezer szavazat érkezett, a nézők pedig kb. 18 évnyi videót tekintettek meg és fény derült a győztes produkcióra is. 

Magyarország első, kizárólag a YouTube-on zajló tehetségkutatóján egy tiszaújvárosi rapper előadóra szavaztak a legtöbben. Mr Klausz mint tehetség megkérdőjelezhető, de karakteres, erős jelenség. A második helyen a Lóci játszik énekes duó, a harmadikon az Appril Secret Section nevű táncos csapat végzett.

Az első három helyezett videó, és az elért nézettségük:

 

Mr. Klausz első videója 134 ezres nézettséggel rendelkezett a verseny befejeztével.

Lóciék első videója 88 ezres nézettséggel rendelkezett a verseny befejeztével.

 

Az Appril SECRET Section első videója 36 ezres nézettséggel rendelkezett a verseny befejeztével.

Mr Klausz döntős videója 

Modern és szabad. De inkább szabados

"A Ki Mit Tube! Magyarország legmodernebb és legszabadabb tehetségkutatója, amely megadja a lehetőséget, hogy kibontakozz a világ legnagyobb színpadán, a YouTube-on." - ezzel a szlogennel futott egy hónapig az interneten a Ki Mit Tube. A legmodernebb és legszabadabb jelző most, a verseny lezárulta után is igaznak tűnik rá, hiszen Mr Klausz személyében egy olyan rapper nyerte meg a versenyt, aki a szabados életformát(konkrétan a fű/marihuana fogyasztást) magasztalja dalaiban. Az még hagyján, hogy egyetlen kritika, vagy "a mondanivalótól elhatárolódunk" jellegű kijelentés sem történt a szervezők és a zsűri részéről sem. De hogy ezt hogyan és miért támogathatta egy mobiltelefonszolgáltató óriáscég? Ezzel biztosan nem szereztek sok jó pontot sem a zsűri, sem a Vodafone...

A csatorna legnézettebb videói

Maradjunk a szakmánál, nézzük a látogatottsági eredméányeket! A Best of Ki Mit Tube - 1. hét és a Best of Ki Mit Tube - 3. hét összefoglalók lettek a legnézettebb videók (a 444.hu erőteljes segítségével), de a versenyre leginkább jellemző "vihar a biliben" botrányt kirobbantó Mondik Noémi értékelése - CHXYSW2:)64 zsűrivideó is felkerült a dobogóra (amit Dancsó Péter szándékosan botcsinálta videópályázata váltott ki).

A Ki Mit Tube számokban

  • 449 produkció indult (+449 bemutatkozó film mindegyikhez)
  • 121 zsűrivideó készült
  • Összesen: 1076 videó került fel a csatornára
  • Szavazatok száma: 80 ezer
  • Legnagyobb nézettség: 491.300 néző (szeptember 15-én, az első forduló lezárásakor)
  • Átlagos nézettség naponta: 245.300 néző (lásd: grafikon)
  • Youtube csatorna adatok:
    • 17 026 feliratkozó
    • 7 300 000 megtekintés
    • Csatorna létrehozás: 2013 március 13.
  • Facebook oldal: 16,167 likes

Feliratkozók száma augusztus 18-án, a Sajtótájékoztató napján: 378

kmt_stat.jpg

Ki Mit Tube finálé

A tehetségkutató döntője egészen jól hozta egy szórakoztató tévéműsor színvonalát, még az élő adás varázsát adó kínos másodpercek is megvoltak, amikor Puzsér Róbert elég erősen nekiment Fluor Tominak: "Akkor vagy bajban, amikor valami komoly dologról van szó, ugye? Mert olyankor nem elég, ha a szél lobogtatja a szádat, hanem beszélni is kéne , ugye?...nem vicces dolog az, hogy Kelet-Magyarország leszakad, az hogy elnéptelenednek konkrét országrészek, az hogy London a második legnagyobb magyar város!"

Vicces volt az a rész is, amikor a zsűrik beolvasták a nekik szóló negatív kommenteket és próbáltak rájuk válaszolni.

UPDATE: Mr Klauszhoz kiment a 444.hu stábja, itt egy interjú vele>

UPDATE2: A Golden Drumon is szó volt a műsorról, ami Red Lemon Media online műsorfejlesztési részélegének bemutatkozása is volt egyben:

A speciálisan a videómegosztóra kifejlesztett tehetségkutató műsorformátumának kitalálása és megvalósítása merőben újszerű kihívás volt minden résztvevő számára. Közép-Európa legnevesebb kreatív fesztiválja, a Golden Drum nyitóbeszédében Mainline Swildens, a Google/YouTube Dél-Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős vezetője három kampányt ajánlott a hallgatóság figyelmébe, mint a digitális korszak hírmondói. A teljes régióból az orosz Axe Archery programot, a magyar Ki Mit Tube-ot, valamint Kobe Bryant és Lionel Messi selfie vetélkedését (Turkish Airlines) emelte ki. Mindhárom kampány nagy elérést, és nézettséget hozott úgy, hogy a tartalmat elsősorban maguk a felhasználók állították elő. Reklámok és hirdetések helyett ezek a márkák a fogyasztókat szórakoztató tartalmakkal közvetítették üzeneteiket.

Az itt elhangzott hivatalos nézettségi számok a következők: a 8 millió feletti nézettség mellett a követők 10,3 millió percnyi videót tekintettek meg az oldalon, 17 100-an iratkoztak fel a csatornára, a Ki Mit Tube öt hete alatt pedig Magyarország legnézettebb YouTube csatornája volt. A finálé napján 160 ezer feletti megtekintést ért el az oldal, összesen 32 500 komment, 160 000 like/dislike és 60 000 egyéni felhasználótól 77 000 szavazat érkezett. Mindezt 449 jelentkezővel, 12 tagból álló zsűrivel, azaz összesen 1071 videós tartalommal érte el a tehetségkutató.

Még több hír, érdekesség és videó Facebook oldalunkon »