Youtube-os kabaréműsor a Dumaszínháztól
Szeptember 14-től a neten is követhetjük a nagy nevettetők műsorait! Az áprilisban indult kabaréműsor hanganyagai rendszeresen kerülnek fel Youtube-ra, ami bőven elég volt az online népszerűségükhöz. Most továbblépnek, ősztől a Dumaszínház YouTube csatornáján az előadások videofelvétele is megnézhető!
A Dumaszínház művészeinek eredeti célja a havonta rögzített 120 percnyi kabaréműsorral az volt, hogy nagyobb alkotói szabadságot, valamint szerkesztői rugalmasságot kapjanak, és élni szerettek volna az online elérhetőség adta előnyökkel is.
A Dumaszínház kabaréban elismert színészek és színpadi szerzők vesznek részt, például Aranyosi Péter, Hadházi László, Kovács András Péter, Kőhalmi Zoltán, Lengyel Tamás vagy Vida Péter, szerzőként pedig Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár, Pataki Balázs, Szabó Borbála és sokan mások. A Dumaszínház kabaré soron következő felvételére szeptember 14-én kerül sor a Corvin Dumaszínházban.
Litkai Gergely, a Dumaszínház főszerkesztője ezt mondta a sajtótájékoztatón: „A kabarékat már manapság is nagyon sokan online hallgatják, mi szeretnénk egy olyan átlátható, kereshető, tematikus kabaré adatbázist létrehozni, amely szerzői jogilag tiszta és könnyen hozzáférhető. Ezt úgy a legegyszerűbb megvalósítani, ha mi magunk rögzítjük a műsorokat és tesszük elérhetővé. Reméljük, hogy ez ugyanolyan fajsúlyú lépés lesz a műfaj szempontjából, mint a Dumaszínház vagy a Showder Klub indulása volt".
A legnépszerűbb Dumaszínház kabaré felvételek:
Mit árul el a Dumaszínház Youtube csatornája?
Ha górcső alá vesszük a Dumaszínház youtube csatornáját, nem olyan nagy meglepetés ez a döntés részükről, vagyis, hogy meglátták a Youtube-ban rejlő lehetőségeket. A Kabarészínház 3 részes hanganyaga (fentebb hallgatható) 100 ezres "nézettséget" generált, volt olyan nap, hogy 47 ezren hallgatták valamelyik felvételüket a több mint 200 közül. Ezzel egy kisebb kábeltévés műsor forgalmát bőven elérték, ráadásul a produkciós költségeken felül a Youtube esetében nem is kell mással számolni, hacsaknem a terjesztéssel. Azt viszont részint lefedi a 238 ezres Dumaszínház Facebook oldal még akkor is, ha ma már véget ért az ingyen ebéd korszaka a Facebookon, a csatlakozott regisztrálókhoz is csak hirdetéssel lehet garantáltan eljutni - bár ez a hirdetés még mindig a legolcsóbb az online hirdetések között. A kabaréműsor áprilisi indulásakor még csupán 500 követjük volt Youtube-on, ma már közel 2800, a tendencia jól látható.
- Rajongók száma: 2755
- Videók nézettsége: 654 854
- Videók száma: 210
A Dumaszínház ezzel egy nagyon jól látható hullámra száll fel és tutira megy: a rádiókabarés és más rádiós hanganyagok évek óta kerülnek fel Youtube felhasználók által, és ezzel jópáran erős forgalmú csatornát hoztak létre jogtalanul. Ha nem is óriási pénzeket, de bevételt termelnek ebből.
Hol éri ez meg nekik?
A kevésbé megfogható, de azért fontos tények ezek: egyre többen rádiózásra is használják a Youtube-ot, és ezzel az online hallgatók felé nyit a humorvállalkozás. Másrészt, ha ügyesek, termékelhelyezésekkel (tehát a kabaréműsorokban "elejtett" márkanevekkel, vagy a felvezető szövegekben a szponzorok beolvasásával) is több bevételt termelhetnek, és persze a "marketingszörny is kap enni", hiszen a Dumaszínház ismertségét is növelhetik ez által (ami pedig újabb színházjegyek vásárlásához vezet).
Viszont közvetlen is kaphatnak pénzt a megjelentetett videók után, ha monetizálják csatornájukat, vagyis a Dumaszínház videói előtt/körül reklámok jelenhetnek meg és ebből a Dumaszínház is pénzt kap vissza a Youtube partneri programján keresztül.
A monetizáláson túl pedig meg lehet próbálni a hamarosan Magyarországon is bevezetésre kerülő adományozási lehetőséget, amikor a nézők a jó szórakozásért cserébe a youtube videó alatt szinte egy gomb megnyomásával pénzt utalhatnak át a videó készítőjének, ezzel is motiválva újabb anyagok készítésére őket. Ez a funkció néhány országban már működik, és jók a visszajelzések.
Végső soron tulajdonképpen engedtek az idők szavának: az új tévé a Youtube, a Dumaszínház műsorára pedig igény van a 21. század szórakoztató dobozában is.
forrás: Dumaszinhaz.hu