Jegesvödör csellendzs - egy sikeres videós kampány (update)
Mit szólnál, ha leöntetnének egy vödör jegesvízzel és feltöltenék az erről készült videót, hogy mindenki láthassa? Furcsa módon sokan nem tartják cikinek, sőt, büszkék erre: Mark Zuckerberg, Justin Timberlake énekes, Elizabeth Banks színésznő, Martha Stewart amerika legismertebb háziasszonya, Jimmy Fallon tévésztár és teljes stábja, megszámlálhatatlan sportoló.
A sztori 2012-ben kezdődött, amikor Pete Frates megtudta, hogy egy különleges, gyógyíthatatlan betegsége van, mely befolyásolja sorsát, sportkarrierjét. Pete ma már sajnos beszélni sem tud, és épp ezzel keződött a jegesvödör videók terjedése. A közösségi hálón megkérte pár ismerősét, hogy tegyenek meg helyette valamit: öntsék le magukat egy vödör jeges vízzel. Ezt a "társadalmi kampányt" az élet írta, mert a vírusszerű növekedése csak ez után folytatódott.
Az első "Icebucket Challenge" videók készítői szerették volna azt, ha mások is csatlakoznának. Így a játékban részt vevőknek azon túl, hogy egy vödör jeges vizet kell a fejükre önteniük, meg kell kérniük ismerőseiket, hogy 24 órán belül töltsenek fel egy hasonló videót a közösségi oldalakon. Ha ez mégsem történne meg, akkor a kinevezett embernek adakoznia kell (bármennyit, de van aki szerint ez minimum 100 dollár) az ALS kutatásának, gyógyításának javára. Az amerikai sportvilág szinte azonnal reagált a kihívásra főleg azért, mert az ALS egyik áldozata Lou Gehrig baseball sztár volt 1942-ben.
Szinte percről percre kerülnek elő újabb "Jegesvödör kihívás" videók a Youtube-on, Instagramon, Twitteren, a már-már faék egyszerűségű ötlet vírusosan terjed és próbálják egymást felülmúlni az emberek.
Itt egy gyors playlist néhány a legnépszerűbb #IceBucketChallenge videók a YouTube-on:
Bármennyire őrültségnek tűnik első hallásra egy ilyen kampány, az igazi célt elérte: egyre többen utánaolvasnak a betegségnek. A kampány hatására az "ALS" lett az egyik legnépszerűbb keresőkifejezés az Egyesült Államokban augusztus első heteiben, hiszen egyre több ismert személyiség, sportoló is elkészítette saját "jegesvödör csellendzs" videóját.
A témával kapcsolatos videós feltöltések a Youtube-on pár nap alatt az eget verték:
Ja, és hogy anyagilag megérte-e a kampány? 2013 július 29 és augusztus 11 között az ALS Egyesület 22,000 dollár támogatást kapott, idén ugyanebben az időszakban ez már 1.35 millió dollár volt, amiből egy millió egy hétvégén folyt be. Az ALS sajtósa, Charli Munk szerint ez óriási segítség nekik, de ennél nagyobb az, hogy ismertté tették kutatásukat a világ számára.
forrás: Youtube Trends, Today.com, NBCNews
UPDATE: Mark Zuckerberg is csatlakozott az icebucketchallenge-hez!
UPDATE2: Tim Cook, az Apple vezetője is beszállt a kampányba. Plusz, a 444.hu-nál egy más oldalról megközelítve, de érdekes gondolatokat vetnek fel a grassroot kampányokról.
UPDATE3: Lehet, hogy végre magyar Icebucketchallenge videó is lesz? Várjuk!!!
Ez meg jó, percekig lehet bámulni, ki hogy reagál a jeges vízre (Jimmy Fallon tévéshow vezető és csapata).
YouMa - YOutube Marketing blog bejegyzések és hírek itt »