A Youtube több vásárlót generál, mint más közösségi oldalak
A YouTube konverziója jobb, mint a többi közösségi hirdetési platform hatékonysága, állítja ezt egy a Venturebeat-en megjelent érdekes tanulmány.
A 2014 első negyedévében, 15 millió konverziót felölelő vizsgálat szerint a Facebookot is megelőzi a Youtube hatékonyságban. Az AOL Platforms által végzett vizsgálat eredménye azt mutatja, új termékek bevezetése esetén, vagy egy vásárlás végleges eldöntésekor a Youtube reklámok hatékonysága kiemelkedik a kék óriáson futtatott hirdetési kampányokkal szemben.
A teljes riport letölthető itt>
Ma már a vásárlás egészen bonyolult folyamat is lehet, hiszen nem csupán arról szól, hogy hallunk vagy látunk egy reklámot, elmegyünk az üzletbe és a megtapogatott/kipróbált terméket megvesszük. A 21. század embere ezt a folyamatot egészen bonyolulttá is tudja tenni. Mindannyiunkkal előfordult már, hogy egy nagyobb értékű áru esetén akár heteken keresztül böngésztük a termékleírásokat és teszteket, szinte "kiolvastuk az internetet", míg végre döntésre jutottunk.
A Google által is használt Zero Moment Of Truth" jelenség áll emögött, vagyis az, hogy a termékkel vagy márkával való első valós találkozás (first moment of truth) jelentőségét megelőzi a keresési eredményekkel való találkozás. Amikor már nem a termékkel való fizikai találkozás és az ottani benyomásaink, tapasztalataink számítanak, hanem mások véleménye, tesztek, leírások, színes-szagos beszámolók alakítják ki előre azt, hogy az a termék érdekel-e minket igazán. Mások second moment of truth-ja válik a mi "nulladik típusú találkozásunkká".
A lényeg, hogy a vásárlás folyamatának szerves részévé váltak mások tapasztalatai, tesztek, vagy akár a megvásárolni kívánt termék kicsomagolásának bemutatása (unboxing videók). Ebben tud óriási segítéget nyújtani a videó marketing. Az Aol Platforms tanulmánya azt a felvetést támasztja alá, hogy a Youtube az új termékek bemutatásában és a vásárlási döntés meghozásában is a legjobb közösségi platform.
A legismertebb közösségi oldalakat - Google+, Pinterest, Linkedin, Tumblr, Twitter - együtt vizsgáló kutatás itt olvasható.