Miért nem a Youtube vette meg a Twicht?

2607629-twitch.jpgA Google hónapokkal ezelőtt tett ajánlatot a legismertebb élő játékközvetítéssel foglalkozó startupra és úgy tűnt, hogy hogy 1 milliárd dollárért övék is lesz a Twitch. Most pedig jött ez a látszólag meglepő hír: az Amazon történetének legnagyobb bevásárlásában 970 millió dollárt adott a Twitch videoszolgáltatásért.

Mi az a Twitch?

A Twitchen játékok végigjátszását is lehet követni, de sokszor profi gamerek csarnokokban zajló élő mérkőzéseit is ezen közvetítik. Míg korábban a videojátékokat elsősorban játszották, nem nézték, ma már a profi szinten művelt játék nézőként is vonzza a felhasználókat.

A világ legismertebb webshopja bevásárolt

A Verge fontolgatta azt, hogy miért is jó választás ez az Amazon és a 2011-ben alapított Twitch részéről is, és a lényeget mi is megírjuk: mert az Amazon többé nem az a webáruház, ahol könyvet, órát, hátizsákot vagy akár WC papírt vehetsz (főleg, ha nem Magyarországon élsz..). Hanem a Google vetélytársa.

Az Amazon évek óta próbál kitörni a "legnagyobb webshop" sztereotípiából, és szépen csendben hardware gyártóvá nőtte ki magát: ezért is adta ki a Kindle-t, a Fire Tv-t, és tervezi kiadni a FirePhone-t. Ezért lépett ki a játékpiacra és fejleszt sok-sok IT-s szolgáltatást, többek között az Amazon Web Services-t, ami nagyon magasra tette a lécet IT vonalon.Az Amazon szeretne saját tartalmakat, játékokat a saját kütyüin szolgáltatni, saját szolgáltatások keretein belül, mint az Amazon Prime - aminek a része lenne ugye a drónpostás kiszállítás.

prime-dp-hero-orange._V379394406_.jpg

A Twitch megvásárlása azt erősíti, hogy az Amazon a játékiparban is naggyá szeretne válni - ha még most, a Twitch megvásárlása után nem tűnne annak...a Twitchnek pedig óriási szüksége volt egy robusztus informatikai háttérre, látva a növekedését. Az oldalon havonta 900 ezer játékos közvetíti a saját játékát, körülbelül 6 millió streamet indítottak minden hónapban, amiket 45 millióan néztek, naponta átlagosan 106 percig - írja az Index. A felvásárlásnak a Twitch vezérigazgatója örül a legjobban, mert szerinte az Amazon és a Twitch is arra lett kitalálva, hogy a felhasználók igényeit maximálisan kielégítse.

Az Amazon globális szerverpark-hálózata ideális terep lesz a nagy sávszélességet igénylő videós közvetítésekhez - bár ezt az infrastruktúrát a Twitch a korábbi vásárlójaként felmerült Googletól is megkaphatta volna. Összefoglalva, a technikailag és anyagilag is hasonló felkészültségű és jövő előtt álló két óriáscég a háttérben biztosan sokat birkózott, de valószínűleg a Twitch vezetőinek szubjektív döntése is állhat a dolog mögött.

Ami biztos, hogy szinte az összes nagy szereplő leszúrja a zászlót az online videós piacon, és ezzel újra és újra emlékeztet mindenkit arra, hogy a netes videó óriási robbanásban van, amit ma csak piszkálunk, az hamarosan alapvető szolgáltatás lesz, akárcsak most a tévé.

 

UPDATE: Rátaláltam a Marketingweek cikkére, ami ezt az egészet sokkal jobban kibontja.

forrás: Mashable, Verge, Index, Origo

Címkék: zoutube