Youtube marketing, videó marketing, youtube tippek cégeknek, vállalkozóknak, érdeklődőknek

Youma - Youtube marketing

2017\03\17 nagytv2141 3 komment

Goodbye Youtube kommentárok!

A kommentárok hozzáadásának és szerkesztésének lehetősége május 2-ával megszűnik. A meglévő kommentárok továbbra is megjelennek, de szerkesztésükre nem lesz lehetőség.

Oké, az jó hír, ha találkoztunk már ilyen jellegű videóval, ahol sportot űztek a kommentárok halmozásából. :)

youtube-annotations-overload.jpg

Mi a változás oka? A kommentárok elavultak. 2008-ban, amikor bevezették a kommentárokat, még nem nagyon interneteztek okostelefonokról. Azóta ugye eltelt pár év, szinte újraírta az internetezési szokásokat az okostelefonok tömege. Mobileszközökön – amelyek a YouTube nézési idejének 60%-át adják – nem is működnek. A kommentárok használata ráadásul 70%-kal csökkent is, mivel az alkotók egyre inkább átállnak a kártyákra és új záróképernyőinkre. A Youtube szerint a nézők szeretik kommentárokat, és átlagosan minden 12-ikre kattintanak azért, hogy továbbmenjenek, nem pedig azért hogy lezárják. Sokan pedig en-bloc is letiltották a videóikon a kommentárok megjelenítését (nem tudod hogy kell? mindegy, már kibírod azt a pár napot! :)

Ha pedig van saját csatornád és próbáltál mostanában (értsd az utóbbi 1,5 évben) annotations-öket vagy kommentárokat szerkeszteni, pontosan tudod, hogy a "persona non grata"-két kezelt flash playert ott még igéányli a rendszer, és igen, sok esetben percekig tart csak azért bekapcsolni a böngészőben a flash player kiegészítőt, hogy egy kommentárt betehess a videódba. Szóval, régi bútordarabtól válik meg a világ legnagyobb videómegosztója.

Mi változik? Május 2-án a YouTube kikapcsolja a kommentárok hozzáadásának és szerkesztésének lehetőségét. A meglévő kommentárok asztali számítógépeken továbbra is megjelennek. A csatornák tulajdonosai egyáltalán nem tudják a meglévő annotations-öket szerkeszteni, viszont törölni képesek lesznek őket videóikon.

Oké, de akkor mi marad? Aggodalomra semmi ok, a kommentárokat is igazából azért "vezetik ki" a Youtube rendszeréből, mert azok mobil eszközökön nem jelennek meg. Kapcsolódó videók, csatornák, webhelyek és szavazások linkelésére használj kártyákat. Reklámozz dolgokat a nézőidnek záróképernyőkkel olyankor, amikor szívesen kattintanak – a videód végén. A záróképernyők és a kártyák együtt legalább 5-ször hatékonyabban a csatornádon tartják a nézőket.

Forrás: support.google.com

Lackfi János vlogban segít verset elemezni

lackfi-nem-kotelezo-olvasmanyok-youtube.gif

A Youtube mára megkerülhetetlen platform lett. Akár egy cég, akár egy "celeb" vagy ne adj isten irodalmi szereplő szeretne nagyobb publicitást kapni, számolnia kell azzal, hogy videós megjelenést kell szerveznie. Lackfi János költő elébe ment a dolgoknak, és irodalmi vlogot indított, a jövő dönti el, milyen eredménnyel.

Kezdjük a cikket a Nem kötelező olvasmányok videó-sorozat első darabjával:

A csatorna egyik gazdájával, a 4Kids Entertainment vezetőjével beszélgettünk.

Ha jól gondolom, akkor ez egy hosszabb sorozat lesz, szórakoztató-oktató irodalmi vlog. Egy pár kérdést hadd tegyek fel, ami szerintem sokakat érdekel! Kezdjük azzal, hogy milyen inspirációból/tapasztalatból fakad a sorozat koncepciója?
-Lackfi Jánosnak ez a sorozata már megjelent szövegként. Ezt gondoltuk, hogy videó formátumban még több emberhez érhetünk el ezzel.

Hány részes sorozat várható, milyen témákkal?
Az első 10 részt vettük eddig fel. A gimnáziumi tananyag témáiból válogatott János.

Milyen korosztályt érdekelhet az irodalom ilyen formában?
Elsősorban gimnazistákat, de reményeink szerint a felnöttek között is lesznek rajongóink!  :)


Máris sok feliratkozó van a csatornán, lehet, hogy már kampány is fut a videókra?
Eddig még nem kampányoltunk, de a harmadik résznél tervezzük.

Milyenek az első visszajelzések?
A rajongóknak – akik az első merítésben rátaláltak – nagyon tetszik!  :)

Mennyi idő egy ilyen animációkkal feltuningolt részt elkészíteni?
Kb 2 hét az utómunka igénye egy filmnek.

Ha már vlog, várható valamiféle kihívás, mint az ilyen vlogoknál szokás? Pl. citrom kihívás helyett felolvasó/elemző kihívás? Esetleg "élőzés"?
Tervezünk ilyeneket is, de ezt most még nem tudom elárulni!  :)

Közben eltelt pár hét, így beért minket a sorozat második darabja is! Nem kötelező olvasmányok 2: EDVÁRD KIRÁLY, A MORMON HENTES:

 

A videókat megnézve felmerülnek kérdések. Például egy olyan, hogy egy mai költő, miért vicces és miért nem depressziós és magába forduló, aki az olyan "világi szórakozást", mint a Youtube videózás nem veti meg?

Kadarkai Endre egy korábbi interjúban kérdezett erre rá, és egészen jó választ adott rá Lackfi. A Nem kötelező olvasmányok vlogot ebben az értelmezésben érdemes megnézni:

Irodalmi és mondanivalóban gazdag szórakozást ígérő élményeket ígér a Lackfi János - Nem kötelező olvasmányok csatorna. Alig várjuk az új érettebb, mondanivalóban gazdag, értékes videókat!

Youtube okosítás: ezeket olvasd el, vagy maradj le!

gif.gif

Az utóbbi időben sok olyan értékes tudásanyag jelent meg a Mr Bugtv oldalán, amit minden YouTube-al és marketinggel foglalkozónak érdemes elolvasnia. Ezekből szemlézünk most, a pénzkeresés és a hirdetés kérdésköreire fókuszálva. Némelyik egészen hosszú és mély, őszintén szólva ezek nélkül lemaradhatsz arról, hogy és miként is kell gondolkozni ma a legnagyobb videós platformról. A cikkeket NE FUSD ÁT, mert nem fog menni. Mentsd el és rágd meg jól, fontos, értékes anyagok!

Hogyan készítsünk sikeres YouTube (hirdetési) videót?
Miért fontos a történetmesélés, mivel lehet a hirdetésed átugorhatatlan, és egy plusz érdekes téma: milyen platform a YouTube hirdetői szempontból?

Youtube statisztika – tények és videómarketing puska
Mielőtt kamerát ragadsz, és „Fények, kamera, csapó!” kiáltással videózni kezdenél, meg kell értened, mit kínál a YouTube mint marketing platform, és milyen lépéseket érdemes tenned a legjobb eredményekért. Egy remek összefoglaló és infografika a videómarketing tervezéshez!

Milyenek a legjobb YouTube kampányok és miért működnek?
Néhány nagyon érdekes YouTube marketing kampány, amelyek szórakoztatóak és inspirálóak is egyszerre.

Hogyan lehet pénzt keresni YouTube videózással?
Mi az a három-négy forrás, ahonnan "dől a lé" egy ügyes videós bevételre tud szert tenni? Kihagyhatatlan cikk a YouTube-os pénzkereresés témában, nagyon gyakorlatias kérdés-válasz szekcióval a cikk második felében.

AdSense vs YouTube MCN partnerség?
Youtube pénzkeresés 2.0: videósok körében állandó vitatéma, hogy saját maguk szerződjenek le a YouTube-al a Partnerprogramon keresztül, vagy egy többcsatornás hálózattal (MCN) szerződjenek. Ez az egyszerűnek tűnő kérdés sok dolgot érint és sok előítéletet kell lerombolni ahhoz, hogy tisztább képet kapjunk.

Van egy Youtube csatornád, remek cicás vagy esztergagépes videóid, de még nem fürdesz a pénzben? :) E-mail: onlinevisuals_kukac_gmail.com vagy kérdezz ASK.fm-en! Ha meg csak klikkolnál a kontentre, akkor Facebookon kövess►

HDR videók a Youtube-on!

Végre HDR filmek is lejátszhatók a YouTube-on, ha van hozzá HDR képes lejátszód. Azért mutatnak párat, hogy tudd, miért veszel új tévét karácsonyra.

A YouTube videómegosztó újabb mérföldkőhöz ért, pontosabban egy 2016 januárjában tett ígéretet valósított meg: mostantól már HDR videók megtekintésére is van lehetőség – ehhez persze HDR támogatással ellátott hardverre, illetve HDR-képes monitorra is szükség van.

A HDR a High Dynamic Range rövidítése, ami magyarul azt jelenti, hogy nagy dinamikatartományú, vagyis  részleteiben gazdagabb videókat is feltölthetünk a Youtube-ra. Ennek a technikának leginkább a videók árnyékos és a fényes részeinél van szerepe, mert azokat teszi láthatóvá, de a kontrasztosabb is egy ilyen kép vagy videó.

hdr-youtube-video.jpg

HDR technika nélkül, és vele - szebb videók

Ahhoz persze, hogy elérhető legyen a videó a maga teljességében, megfelelő lejátszó eszközre is szükség van.

A Youtube bejelentése szerint az olyan HDR TV-k, mint az új Chromecast Ultra, vagy hamarosan az összes 2016-os Samsung SUHD and UHD TV-k, ez a formátum lejátszható lesz. Azért a Youtube sem hagy magunkra, mert néhány kiemelt partnerüknél már elérhetőek HDR videók, mint például az általunk is nagyon kedvelt MysteryGuitarMan, Jacob + Katie Schwarz, és Abandon Visuals is készítettek ilyen videókat. 

Ezeket a HDR videókat egy playlistben, itt megnézheted (persze ha nincs HDR eszközöd, nem fogod észrevenni a változást):

A Youtube az indulása óta eltelt 11 évben folyamatosan fejlesztett. Talán az első vidómegosztó szolgáltatás volt, ahol 2008-ban már HD videók voltak lejátszhatóak voltak, 2009-ben pedig Full HD videók. A 2015-ös év nagy újítása az akkorra már "mindenki által utált" flash lejátszó kivezetése, és a végleges váltás HTML5 videó formátumra. Ezen túl a 360 fokos videóformátum bevezetése is a tavalyi év nagy dobása volt. Emellett kevésbé nagy csinnadrattával, de 4K-s videók, élő streaming, 3D-s videók, és a térbeli hang formátum is belekerült a nagy piros "videószörnybe".

Végre itt a mobilbarát, interaktív outro funkció!

Úgy tűnik, felgyorsította fejlesztéseit a Youtube, és a vártnál hamarabb elérhetővé tette az End Card funkciót, ezzel nagy pacsit dobva a csatorna tulajdonosoknak. 

A Youtube End Card a 2015 márciusa óta elérhető Youtube Cards speciális változata. Az outro a videó utolsó 5–20 másodpercében jelenhet meg. Fontos, hogy ha a videót megtekintők esetleg ki is kapcsolták a kommentárokat, akkor is meg fognak jelenni számukra az interaktív záróképernyők! Éppen ezért nem érdemes kihagyni ezt az új funkciót senkinek sem.

A videó végén megjelenő interaktív outro, vagy záróképernyő a következőkre alkalmas:

  • A megtekintők figyelmének felhívása más videókra, lejátszási listákra vagy csatornákra a YouTube-on
  • Felhívás a csatornára való feliratkozásra (ezt ugye előfizetésnek hívja magyarula Youtube...)
  • Link jóváhagyott (saját) webhelyre, termékre és közösségi finanszírozási weboldalakra

 

endscreens-930x614.jpg

Végre a mobilos nézőknek is lehet a videó végén más videókat kínálni.

Az outro-n általában helyet kap rajta egy vagy két videó indexképe vagy részletek videókból, más social média felületek képei, és feliratkozásra buzdító gomb vagy felirat is. Ezeket kép- és videószerkesztő programok segítségével készítik el, majd a YouTube szerkesztő felületén látják el úgynevezett kommentárokkal, amiket az egyes elemek fölé helyezve „kattinthatóvá” teszik azokat - írja a Starnetwork.

Legfrissebb bejegyzésükben egy részletes leírással is segítik a csatorna tulajdonsokat abban, hogy minél előbb létrehozhassák első interaktív outro-jukat. De a hivatalos csatornák sem hagyják a bizonytalan videósokat kétségek között vergődni, mert ahogy azt már az utóbbi időben többször felfedezhették a "vájtszeműek", a Google Súgó cikkek a fejlesztésekkel szinte egyidőben elérhetőek, magyarul. Az endcard súgó cikke itt található.

Ha ezelőtt nem volt outro a videóidon, akkor nincs más dolgod, mint hagyni a videóid végén 20 másodpercnyi "semmit" - említi még a Starnetwork blogon Dóczi Attila, de azért ebbe belegondolva, lesznek biztosan olyanok, akik nem "áldozzák be" videójuk végét, néhány videóajánlóért.

Ha vannak már interaktív elemek a videód végén, akkor - elvileg nem kell aggódnod, mert az outro bekapcsolása után egyéb interaktív elemek (pl. kedvcsináló kártyák, kiemelt tartalom és a márkát jelző vízjelek) elrejtésre kerülnek. Sok-sok apróságon lehetne még rágódni, ezekből csak néhány:

 

  • az End Card YouTube Music, YouTube Gyerekeknek és YouTube TV alkalmazáson nem használható
  • a Flash használata jelenleg nem támogatott - vagyis nagyon régen webre beágyazott videókon nem fog megjelenni az End Card.
  • A YouTube Analytics közönségmegtartási jelentésében vagy a záróképernyőkről szóló jelentésben ellenőrizheted záróképernyőid teljesítményét.

 

 Összegzésképp nem túlzás kimondani azt, hogy egy régen várt (és ígért) funkció vált végre elérhetővé, és ez valószínűleg meghozza a Youtube videósok kedvét arra, hogy több videót töltsenek fel, aktívabbak legyenek csatornájukon.

Új hirdetési formátum a Youtube-on: kötelező 6 másodperc!

2016 áprilisában jelentette be a Google a 6 másodperces videó hirdetési formátumot, ami lassan elért hazánkba is. Zach Lupei termékmenedzser arról számolt be, hogy a 18-49 éves korosztály fele már okostelefonról néz videókat, és ezért ehhez az eszközhöz készítették ezt az új formátumú hirdetést.

A nagyon rövid, de megkerülhetetlen átugorhatatlan, haiku rövidségű videókat nagyobb spotok kísérő vagy emlékeztető videóiként kezdték el használni. Itt egy példa, amiben az Atlantic Records a Rudimental új albumához készített egy bumper ad-et:

 

Az angolul bumper ads-nek nevezett formátum neve televíziós berkekből ered, bumper-nek hívták azokat a rövid spotokat, melyeket a tévéprogram rövid megszakítására találtak ki. Itthon inkább rövid spotnak hívnánk, de a rövidsége miatt még a wish is eszükbe juthat sokaknak. 

A Google magyarnyelvű súgója így mutatja be a bumper ads-eket, vagy rövid hirdetéseket:

Rövid hirdetések

A rövid hirdetések olyan rövid videohirdetések, amelyek a közönség széles körét érik el, és növelik a márka ismertségét.

Mikor érdemes használni?

  • Akkor használja ezt a formátumot, ha a nézők széles táborát szeretné elérni egy rövid, emlékezetes üzenettel.

Hogyan működik?

  • A rövid hirdetések időtartama legfeljebb 6 másodperc, és más videók előtt, közben vagy után jelenik meg. A nézők nem ugorhatják át őket.

Hol jelenhetnek meg a hirdetések?

  • A rövid hirdetések más videók előtt jelenhetnek meg a YouTube-on vagy a Display Hálózathoz tartozó partnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

Hogyan történik a számlázás?

  • Megjelenítésenként fizet. A rövid hirdetések az ezer megjelenésenkénti költség (CPM) alapú ajánlattételt használhatják, tehát akkor kell fizetnie, ha a hirdetés 1000-szer megjelent.
Amint felfigyeltem rá, azonnal rákérdeztem Farkas Daninál (Star Network), hogy mi is ez.
A válasz: Igen, ezek az ún. bumper ads nevű hirdetések. Annyi izgalmas dolog van bennük hogy a hirdetési rendszer kötelezően végignézeti az emberrel a hirdetést, de nem CPV alapon, hanem CPM alapon működik.
A német Audi már tesztelte is ezt a formátumot. Az itt látható 45 másdoperces spotból készítettek egy bumper ads-et:

 

Így néz ki a fenti spot rövid hirdetésként (bumper ad): 

 

Forrás: Adweek, TheNextWeb
Van egy Youtube csatornád, remek rajzos videóid, de még nem fürdesz pénzben? :) E-mail: onlinevisuals_kukac_gmail.com vagy kérdezz ASK.fm-en!

Mekkora a YouTube Magyarországon?

youtube-magyarorszag-nagysaga-2015.jpg

Magyarországi YouTube felhasználói statisztika, 2015. A Youtube a Médiamixben című, Kreatív magazin által szervezett októberi workshopon Polyák Balázs (a Google hazai analitikusa) magyar felhasználókra vonatkozó YouTube fogyasztási szokásokat felmérő kutatáso eredményeit publikálta.

Az egyik kutatásban, ami 2015-ben történt, azt vizsgálták, hogy hogyan fogyasztanak videós tartalmat a magyarok, ami tulajdonképpen a Google Magyarország és az NRC közös, 2012-es kutatásának megismétlése volt. A 2012-es kutatás a német TNS-Infratesttel készült, ugyanerre a korcsoportra, ugyanezzel a metodológiával.

Az eredmények sok várt sejtést is megerősítettek, például azt is, hogy a YouTube ismertsége Magyarországon gyakorlatilag már alig tud hová nőni. Az internetes eléréssel rendelkezők 97%-a ismeri, csak 3% ismeri névről, vagy nem hallott róla nagyon semmit. A kutatás továbbá azt is megerősítette, hogy hazánkban is a rádióra, sajtóra és tévére fordított heti óraszámhoz hasonló nagyságrendet produkál a Youtube, vagyis hetente több mint 8.5 órás nézettséget produkál a Youtube.

A következőkben Polyák Balázs prezentációját közöljük, lentebb pedig egy-egy képhez fűzünk hozzá egy gondolatot:

2012 óta tovább nőtt a YouTube ismertsége, és bár minden korosztályban növekedés tapasztalható, főleg az idősebbek “okolhatóak” ezért a jelenségért. Fiatalabb korosztályok esetében már szaturáció tapasztalható.

Dia5.PNG

Egy nagyon érdekes jelenségre/ellentmondásra is felhívta Balázs a figyelmet: miközben arra a kérdésre keresték a választ, hogy milyen gyakran látogatják meg az adott portált vagy alkalmazást a felhasználók, és néznek ott videót, a beágyazott, tehát „embeddelt” videókat nem számolják. Miért nem? Mert ha egy internetes oldalon látunk egy videót, nagyon ritkán asszociáljuk az adott videót a hostoló céggel, tehát azzal, hogy ez youtube videó. Pl.„a facebookon volt megosztva”, a „444-en láttam”, vagy akár „elküldték Viberen” említések mögött is a YouTube-ra készített tartalomról van vagy lehet szó, és a YouTube szolgálja ki az így látott reklámokat is. Vagyis, valójában több Youtube videót látunk, mint amennyit be tudunk azonosítani.

Dia8.PNGA Youtube és TV összehasonlításban a leginkább szembetűnő az, hogy tisztán látszik a Prime Time a TV-nél, ám a YouTube esetében egész napos prime timeról beszélhetünk. Miért? Mert bár a TV szolgáltatók egy része (pl. a Digi) már rendelkezik okostelefonos, vagy tablet alkalmazással, amivel szinte bármilyen eszközről nézhetünk pár csatornát, a YouTube alapvetően minden platformra ugyanazokat a tartalmakat szolgáltatja, így tanulták meg használni az emberek ezt. Ehhez hozzájön a korábban már említett beágyazott/embed videók lejátszása, aminek a dinamikája hasonló a tv-hez, de nincs akkora kiugrás benne.

Dia9.PNG
Na de mennyit TV-zünk is YouTube-ozunk valójában?  Külön mérték a hétvégi, és a hét közbeni TV-vel vagy YouTube-al töltött időt (Itt is fontos megjegyezni, hogy az embedded, azaz a beágyazott tartalmak nincsenek benne az elemzésben). Egyrészt megdöbbentő számok jönnek ki, vagyis rengeteget TV-zünk(!), hiszen kb.18 és fél órát egy héten, és YouTubeozunk (kb 8 és fél óra)! Másrészt markáns különbségek rajzolódnak ki – Egyrészt a fiatalok és a 30-44 évesek TV-nézési hajlandósága jóval nagyobbat csökken hétvégén, mint a YouTube nézési hajlandóság, másrészt látjuk, hogy az idősebb populáció még nem néz annyi YouTube-ot, mint a fiatalabbak. Ha megnézzük, hogy ki TV-zik, és ki YouTubeozik, érdekes eredményeket látunk – Például az online populáció TV-zőinek 84%-a használ YouTube-ot, és ez a multichannel jelenség jócskán emelkedett az elmúlt években – Több képernyőre figyelünk.

Ami még érdekesebb, hogy ha az egész mintát nézzük, ha dönteni kellene, hogy inkább TV-t nézzen az ember, vagy YouTube-ot, a válaszadók 31%-a a YouTube mellett tenné le a voksát. Vajon miért lehet ez? Egyrészt, számos kutatásból kiderült már, hogy míg a TV-zés egy lean back jellegű tartalomfogyasztás, addig a YouTubeozás egy lean forward jellegű tevékenység: Aktívan nézzük, a videót, a kapcsolódó tartalmakat, a kommenteket. Viszont a TV-nek hatalmas elérése van: rengeteg olyan háztartás van, ahol a konyhában és a hálószobában is van készülék, a nappali mellett... Viszont van egy olyan része a populációnak, amit nem lehet elérni, ha a tv-re célzunk.
Dia14.PNGNézzünk egy korábbi kutatást, amit a Vodafone-al közösen készített a Google Magyarország, a Millward Brown-al, még 2013 legvégén. Azt mérték le, hogy a 20-45-ös célcsoportban mekkora az incremental reach, azaz a célcsoport hány százalékát lehet elérni csak a YouTube-on keresztül? A kampány elég komprehenzív volt, de a lényeg: a TV-kampány teljese reach-e 80,9% volt, a YouTube kampánynak pedig 28.3%, viszont a YouTube elért 7%-nyi olyan embert, akiket a TV-vel sehogyan sem tudtak volna elérni.

Dia15.PNGHa a YouTube-ra TV-csatornaként tekintünk, akkor a 3. legnagyobb az RTL klub és a TV2 után elérés szempontjából. Alaphelyzetben lehet pozitívan értékelni, tudniillik a YouTube-on jóval kevesebb reklám van, mint a TV-n. Televízión egy órából 12 perc a reklám, míg Youtube-on 1 óra alatt 1-2 perc. Ez abból fakad, hogy rengeteg tartalom van, percenként 300 órányi tartalmat töltenek fel, és a reklámok eloszlanak. A videós hirdetéseket vették a legkönnyebben észre a válaszadók, ez pedig abból fakadhat, hogy 2012-höz képest már sok reklámozó választja ezt a formátumot – és itt ne csak a hazai cégekre gondoljunk, hanem pl. külföldi cégek is tudnak Magyarországon reklámokat futtatni. – és fordítva!

Ha ennél többre vágysz, akkor megosztottuk a teljes prezentációt:

 

Mit mond a hírességek Facebook profilja?

Vigyázz, hogy mit posztolsz! Videós interjúsorozat indult Orosz György humorista vezetésével, melyben hírességek facebook profilját matatja. A #HASHTAG című műsor Orosz Gyuri Youtube csatornáján látható. Az első vendég Sipos Peti volt az Irigy Hónaljmirigy frontembere.

sipospeti_hashtag_musor_oroszgyorgy.gif

A facebook nem játék, ezt már sokan megtapasztalták. A profilunk, hírfolyamunk nem csak a számunkra pozitív információkat tárolja a facebookos tevékenységeinkről. Visszakereshető, hogy mit like-oltunk, hol jártunk, kivel posztoltunk és rengeteg fotó, videó dokumentálja a hétköznapjainkat. Ráadásul a fotókhoz hozzászólások is tartoznak, amelyekből még további kapcsolatokra következtethetünk.

A műsorvezető-humorista az egyszerű „facebook-profilozó” szerepében kérdéseket tesz fel a a műsor vendégének a közösségi oldalán látható információkról. Egy laikus sokszor meg is döbbenhet, mi mindent rejt az ismert zenészek, sztárok facebook profilja, már ezért is érdekes a műsor. Gyuri egy kicsit olyan mint az anyukánk, aki figyeli a profilunkat és rendszeresen kínos kérdéseket tesz fel a hétköznapjainkról. De, ahogy szokták mondani nincs kínos kérdés, csak kínos válasz...

„Az első műsorban Sipos Peti jól állta a sarat, bár volt benne egy kis félelem, hogy mit találtunk az oldalán. A 30 perces beszélgetés 12 perces vágott változata látható az adott epizódban. Így például olyan érdekességek is kimaradtak, hogy vajon a parodista énekes miért like-olta az afrikai playboy oldalát.” - mondta Orosz György.

 

Valószínűleg megtalálja a műsor a közönségét, hiszen a bemutatkozó videót 4 nap alatt közel 20 ezren tekintették meg. A következő vendég Fábián Juli lesz, akit Árpa Attila követ. Meglátjuk, hogy velük, hogyan boldogul a humorista. Reméljük azokban a részekben is lesznek vicces alkalmazások, amivel a média szereplőket teszik humorossá.

orosz_gyuri_hashtag.gif

Kövesd a #HASHTAG műsort itt »

Mozgó gifes bejegyzések, videók a Facebookon

A mozgó gif jó, retró, modern, lejárt és menő. Például azért jó, mert a Facebook végre beengedte magához, és ezzel feldobhatjuk a saját vagy oldalaink tartalmát, nagyobb figyelmet generálhatunk, látványosabbá tehetünk egy egyszerű bejegyzést.

Mielőtt még elszaladnál, hiszen mit hadoválok én itt Facebookról egy Youtube-os blogon, ne tedd. Mert egy Youtube videót is nézettebbé tehetsz animált gifekkel, hiszen ezzel a megoldással bejegyzésként nagyobb felületen jelenik meg a videód(egy részlete) és bele is lehet kukkantani. 

Itt egy példa, amire rákattintva láthatod az eredeti bejegyzést is, amiben egy youtube videó lett úgy beágyazva a Facebookra, hogy mozgó gifes előképet kapott:

dtoth_elviszlek_magammal.gif

Hogy lehet ezt létrehozni? Gif készítő oldalak segítségével. Az általam mutatott megoldásban a GIPHY mozgó gif készítő oldalt használtam. A lényeg rendkívül egyszerű:

  1. keress, vagy készíts egy neked tetsző mozgóképet a Giphy segítségével
  2. majd a kép alatti advanced menüpontra kattints.
  3. Ennek az oldalnak az alján megtalálod a GIF Shortener blokkot, ahová beteheted az a linket, aminek az előképévé(remek szó, nem igaz?) teheted a kiválaszott mozgó gifet.
  4. A rövidlink létrejön, amit betehetsz a saját facebook oldaladra bejegyzésként, megszövegezheted, stb. Aki a mozgó gifre kattint, az azonnal az általad kiválasztott céloldalra jut.
  5. Done.

Ugyanezt Youtube videókkal is megteheted, ráadásul a youtube videókból itt helyben, a Giphy segítségével hozhatsz létre mozgó gif képeket. A logika picit bolnyolultabb, hiszen be kell regisztrálnod, majd egy mozgó gifet létrehozni ma videóból és _ugyanarra a Youtube videóra tudod a fenti linkrövidítő megoldással a már kész animált gifet előtét képként használni.

shortener.gif

De ha már Giphy, rengeteg módon tudod használni ezt a remek alkalmazást, például mozgó gifből instagram videót is kiexportálhatsz!!

giphy.jpg

2015\10\12 nagytv2141 1 komment

Youtube: miért érdemes a márkáknak "beszállni"? - Youtube a Médiamixben

yt_stopp_szallj_fel_idoben_1.jpg

A márkáknak ideje felszállni a Youtube "szekerére" - főleg azért, mert a videós platform és tulajdonosa, a Google rengeteget segít a "beszállásban". Ezen a héten Budapesten is lesz egy Youtube workshop.

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy márka sikeres legyen az első számú videómegosztó oldalon, hogyan tudja beilleszteni marketing kommunikációjába ezt a csatornát? Ezzel kapcsolatban lesz a héten egy nagyon izgalmas workshop, és ezt szeretnénk pár gondolattal előmelegíteni.


Bejegyzésünk a Kreatív Csoport YouTube szerepe a médiamixben című workshopja apropóján és támogatásával jött létre.


Pár évvel ezelőtt a reklámfilm még egyet jelentett a tévével. Mára ez gyökeresen megváltozott, hiszen az interneten is rengeteg videós tartalmat fogyasztunk és osztunk meg. Ráadásul a videók elkészítése és közzététele egyre egyszerűbb - elég hozzá egy jobb okostelefon internetes kapcsolattal, vagyis végre nem csak nagy költségvetéssel lehet promóciós, termékbemutató vagy akár reklámvideókat készíteni.

A Mediapiac.com által közreadott felmérésben a Pixability videómarketinges platform 100 nagy márka YouTube csatornáit és teljesítményét vizsgálva megállapította, hogy a márkázott videók nézettsége és a fogyasztói elköteleződése évről-évre növekszik. Vagyis a márkák ráéreztek, hogyan tudnak hosszútávon sikeresek lenni a YouTube-on. Felmérésükben rámutattak, hogy a hagyományos reklámfilmek feltöltése mellett hosszabb, színesebb tematikájú márkázott videókat is érdemes készíteni. A top 100 márka videóinak tizede immár tíz percnél hosszabb, 2014-2015 között 85%-kal növekedett a márkázott videók megtekintéseinek száma. A fizetett hirdetések mellett aktív márkacsatornára és erős, átgondolt tartalomstratégiára van szükség, teszik hozzá. A Pixability infografikáit amúgy magyarul is meg lehet tekintetni itt.

Új generáció, új szokások

Az Y generáció szórakozási szokásai megváltoztatták a szórakoztatóipart, ezt a Variety magazin egy közvéleménykutatásban is igazolta, hogy a mai fiatalok már tényleg másra buknak, mint a szüleik, álljon itt csak egy grafikon a felmérésükből:

yt_reach_kor_szerint.jpg

De nem csak a fiatalok kedvence a Youtube. Egy közelmúltban megjelent statisztikai adat szerint a felsővezetők 59 százaléka szívesebben néz meg egy videót, mintsem elolvasna egy szöveget. Még egy inspiráló adat a Think with Google-től:

yt_es_tv2.png

Youtube=folyamatos fejlődés

A különböző YouTube hirdetési formátumok segítségével szöveges, képes és videó formában is megjelenhet, célzottan építheti márkáját. Ráadásul hamarosan a Google keresési találatokban is találkozhatunk promotált videókkal - szóval hirdetési szempontból óriási ereje van a keresőóriás videós megosztójának. Az okostelefonon feltöltött videókat már szerkeszteni is lehet, és ha van olyan erős kütyünk, akár 8K-s videót is nézhetünk a YouTube-on, akár Ultra HD-s, 60 kép/másodperces videókat is nézhetünk. Ha nem tetszik az 5 másodperces "kötelező" reklám, akkor hamarosan csatlakozhatunk a reklámmentes, fizetős szolgáltatásra a YOutube-on belül. Márkakommunikációs szempontból pedig a Youtube kártyák mellett nem mehetünk el, melyek már a okostelefonon is megjelenő interaktív elemeket képeznek videón belül. 

Hajrá magyarok

A YouTube már évek óta egy kiváló felület a márkakommunikáció számára, de a hazai márkáknak még mindig szükségük van az ösztönzésre. Jó példa egyre több van, kezdve talán a Vodafone 2013-as hazai youtube-os sikerével. Kampányukban az erős tévés jelenlét és a Youtube preroll hirdetések révén a kampány körülbelül 2 hónap alatt megváltoztatta az emberek attitűdjét arról, hogy melyik szolgáltatónak van a legjobb mobilhálózata. A Vodafone annyira ráérzett a Youtube-ra, hogy idén már a Ki Mit Tube videós tehetségkutató futott le a szponzorációjuk zászlója alatt. Kisebb cégek közül említhetnénk a Star Network legfrissebb beszámolóját, melyben a Számlázz.hu stratégiáját boncolgatják.

Segítenek felszállni

A Youtube, és gazdája a Google rengeteget tesz azért, hogy a márkák szeressék a platformot: rengeteg workshop és oktatóanyag elérhető, rendszeresen készülnek professzionális színvonalú tanulmányok. Példaként hadd említsük a Creators Playbookot, amiben a videós platformon való kommunikálás aranyszabályait fektették le, vagy a rendszeresen jelentkező Think with Google-t, és igen, ez az a cég, akik még a Súgót is rendszeresen frissítik. Aki keresi a választ arra, miért érdemes beszállnia a videós platformra, vagy esetleg mit tudna jobban csinálni,mindig talál magának oktató anyagot, konferenciát vagy workshopot.

A legfrissebb és aktuális ilyen workshop a YouTube szerepe a médiamixben című, melyet a Kreatív Csoport szervez marketingeseknek, döntéshozóknak és a Szakmai partner a Google Magyarország. A workshop arról szól, hogyan használják ki a márkák okosan ezt a médiaközeget: mivel jelenjenek meg a YouTube-on és hogyan állítsák ezt a csatornát saját kommunikációs céljaik szolgálatába. 

Program és regisztáció itt >>

yt_mediamix_workshop_kreativ_hu.jpg

Google+