Végre itt a mobilbarát, interaktív outro funkció!

Úgy tűnik, felgyorsította fejlesztéseit a Youtube, és a vártnál hamarabb elérhetővé tette az End Card funkciót, ezzel nagy pacsit dobva a csatorna tulajdonosoknak. 

A Youtube End Card a 2015 márciusa óta elérhető Youtube Cards speciális változata. Az outro a videó utolsó 5–20 másodpercében jelenhet meg. Fontos, hogy ha a videót megtekintők esetleg ki is kapcsolták a kommentárokat, akkor is meg fognak jelenni számukra az interaktív záróképernyők! Éppen ezért nem érdemes kihagyni ezt az új funkciót senkinek sem.

A videó végén megjelenő interaktív outro, vagy záróképernyő a következőkre alkalmas:

  • A megtekintők figyelmének felhívása más videókra, lejátszási listákra vagy csatornákra a YouTube-on
  • Felhívás a csatornára való feliratkozásra (ezt ugye előfizetésnek hívja magyarula Youtube...)
  • Link jóváhagyott (saját) webhelyre, termékre és közösségi finanszírozási weboldalakra

 

endscreens-930x614.jpg

Végre a mobilos nézőknek is lehet a videó végén más videókat kínálni.

Az outro-n általában helyet kap rajta egy vagy két videó indexképe vagy részletek videókból, más social média felületek képei, és feliratkozásra buzdító gomb vagy felirat is. Ezeket kép- és videószerkesztő programok segítségével készítik el, majd a YouTube szerkesztő felületén látják el úgynevezett kommentárokkal, amiket az egyes elemek fölé helyezve „kattinthatóvá” teszik azokat - írja a Starnetwork.

Legfrissebb bejegyzésükben egy részletes leírással is segítik a csatorna tulajdonsokat abban, hogy minél előbb létrehozhassák első interaktív outro-jukat. De a hivatalos csatornák sem hagyják a bizonytalan videósokat kétségek között vergődni, mert ahogy azt már az utóbbi időben többször felfedezhették a "vájtszeműek", a Google Súgó cikkek a fejlesztésekkel szinte egyidőben elérhetőek, magyarul. Az endcard súgó cikke itt található.

Ha ezelőtt nem volt outro a videóidon, akkor nincs más dolgod, mint hagyni a videóid végén 20 másodpercnyi "semmit" - említi még a Starnetwork blogon Dóczi Attila, de azért ebbe belegondolva, lesznek biztosan olyanok, akik nem "áldozzák be" videójuk végét, néhány videóajánlóért.

Ha vannak már interaktív elemek a videód végén, akkor - elvileg nem kell aggódnod, mert az outro bekapcsolása után egyéb interaktív elemek (pl. kedvcsináló kártyák, kiemelt tartalom és a márkát jelző vízjelek) elrejtésre kerülnek. Sok-sok apróságon lehetne még rágódni, ezekből csak néhány:

 

  • az End Card YouTube Music, YouTube Gyerekeknek és YouTube TV alkalmazáson nem használható
  • a Flash használata jelenleg nem támogatott - vagyis nagyon régen webre beágyazott videókon nem fog megjelenni az End Card.
  • A YouTube Analytics közönségmegtartási jelentésében vagy a záróképernyőkről szóló jelentésben ellenőrizheted záróképernyőid teljesítményét.

 

 Összegzésképp nem túlzás kimondani azt, hogy egy régen várt (és ígért) funkció vált végre elérhetővé, és ez valószínűleg meghozza a Youtube videósok kedvét arra, hogy több videót töltsenek fel, aktívabbak legyenek csatornájukon.