Új hirdetési formátum a Youtube-on: kötelező 6 másodperc!

2016 áprilisában jelentette be a Google a 6 másodperces videó hirdetési formátumot, ami lassan elért hazánkba is. Zach Lupei termékmenedzser arról számolt be, hogy a 18-49 éves korosztály fele már okostelefonról néz videókat, és ezért ehhez az eszközhöz készítették ezt az új formátumú hirdetést.

A nagyon rövid, de megkerülhetetlen átugorhatatlan, haiku rövidségű videókat nagyobb spotok kísérő vagy emlékeztető videóiként kezdték el használni. Itt egy példa, amiben az Atlantic Records a Rudimental új albumához készített egy bumper ad-et:

 

Az angolul bumper ads-nek nevezett formátum neve televíziós berkekből ered, bumper-nek hívták azokat a rövid spotokat, melyeket a tévéprogram rövid megszakítására találtak ki. Itthon inkább rövid spotnak hívnánk, de a rövidsége miatt még a wish is eszükbe juthat sokaknak. 

A Google magyarnyelvű súgója így mutatja be a bumper ads-eket, vagy rövid hirdetéseket:

Rövid hirdetések

A rövid hirdetések olyan rövid videohirdetések, amelyek a közönség széles körét érik el, és növelik a márka ismertségét.

Mikor érdemes használni?

  • Akkor használja ezt a formátumot, ha a nézők széles táborát szeretné elérni egy rövid, emlékezetes üzenettel.

Hogyan működik?

  • A rövid hirdetések időtartama legfeljebb 6 másodperc, és más videók előtt, közben vagy után jelenik meg. A nézők nem ugorhatják át őket.

Hol jelenhetnek meg a hirdetések?

  • A rövid hirdetések más videók előtt jelenhetnek meg a YouTube-on vagy a Display Hálózathoz tartozó partnerek webhelyein és alkalmazásaiban.

Hogyan történik a számlázás?

  • Megjelenítésenként fizet. A rövid hirdetések az ezer megjelenésenkénti költség (CPM) alapú ajánlattételt használhatják, tehát akkor kell fizetnie, ha a hirdetés 1000-szer megjelent.
Amint felfigyeltem rá, azonnal rákérdeztem Farkas Daninál (Star Network), hogy mi is ez.
A válasz: Igen, ezek az ún. bumper ads nevű hirdetések. Annyi izgalmas dolog van bennük hogy a hirdetési rendszer kötelezően végignézeti az emberrel a hirdetést, de nem CPV alapon, hanem CPM alapon működik.
A német Audi már tesztelte is ezt a formátumot. Az itt látható 45 másdoperces spotból készítettek egy bumper ads-et:

 

Így néz ki a fenti spot rövid hirdetésként (bumper ad): 

 

Forrás: Adweek, TheNextWeb
Van egy Youtube csatornád, remek rajzos videóid, de még nem fürdesz pénzben? :) E-mail: onlinevisuals_kukac_gmail.com vagy kérdezz ASK.fm-en!