Új hirdetési formátum a Youtube-on: kötelező 6 másodperc!
2016 áprilisában jelentette be a Google a 6 másodperces videó hirdetési formátumot, ami lassan elért hazánkba is. Zach Lupei termékmenedzser arról számolt be, hogy a 18-49 éves korosztály fele már okostelefonról néz videókat, és ezért ehhez az eszközhöz készítették ezt az új formátumú hirdetést.
A nagyon rövid, de megkerülhetetlen átugorhatatlan, haiku rövidségű videókat nagyobb spotok kísérő vagy emlékeztető videóiként kezdték el használni. Itt egy példa, amiben az Atlantic Records a Rudimental új albumához készített egy bumper ad-et:
Az angolul bumper ads-nek nevezett formátum neve televíziós berkekből ered, bumper-nek hívták azokat a rövid spotokat, melyeket a tévéprogram rövid megszakítására találtak ki. Itthon inkább rövid spotnak hívnánk, de a rövidsége miatt még a wish is eszükbe juthat sokaknak.
A Google magyarnyelvű súgója így mutatja be a bumper ads-eket, vagy rövid hirdetéseket:
Rövid hirdetések
A rövid hirdetések olyan rövid videohirdetések, amelyek a közönség széles körét érik el, és növelik a márka ismertségét.
Mikor érdemes használni?
- Akkor használja ezt a formátumot, ha a nézők széles táborát szeretné elérni egy rövid, emlékezetes üzenettel.
Hogyan működik?
- A rövid hirdetések időtartama legfeljebb 6 másodperc, és más videók előtt, közben vagy után jelenik meg. A nézők nem ugorhatják át őket.
Hol jelenhetnek meg a hirdetések?
- A rövid hirdetések más videók előtt jelenhetnek meg a YouTube-on vagy a Display Hálózathoz tartozó partnerek webhelyein és alkalmazásaiban.
Hogyan történik a számlázás?
- Megjelenítésenként fizet. A rövid hirdetések az ezer megjelenésenkénti költség (CPM) alapú ajánlattételt használhatják, tehát akkor kell fizetnie, ha a hirdetés 1000-szer megjelent.
Így néz ki a fenti spot rövid hirdetésként (bumper ad):