Youtube: miért érdemes a márkáknak "beszállni"? - Youtube a Médiamixben

yt_stopp_szallj_fel_idoben_1.jpg

A márkáknak ideje felszállni a Youtube "szekerére" - főleg azért, mert a videós platform és tulajdonosa, a Google rengeteget segít a "beszállásban". Ezen a héten Budapesten is lesz egy Youtube workshop.

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy márka sikeres legyen az első számú videómegosztó oldalon, hogyan tudja beilleszteni marketing kommunikációjába ezt a csatornát? Ezzel kapcsolatban lesz a héten egy nagyon izgalmas workshop, és ezt szeretnénk pár gondolattal előmelegíteni.


Bejegyzésünk a Kreatív Csoport YouTube szerepe a médiamixben című workshopja apropóján és támogatásával jött létre.


Pár évvel ezelőtt a reklámfilm még egyet jelentett a tévével. Mára ez gyökeresen megváltozott, hiszen az interneten is rengeteg videós tartalmat fogyasztunk és osztunk meg. Ráadásul a videók elkészítése és közzététele egyre egyszerűbb - elég hozzá egy jobb okostelefon internetes kapcsolattal, vagyis végre nem csak nagy költségvetéssel lehet promóciós, termékbemutató vagy akár reklámvideókat készíteni.

A Mediapiac.com által közreadott felmérésben a Pixability videómarketinges platform 100 nagy márka YouTube csatornáit és teljesítményét vizsgálva megállapította, hogy a márkázott videók nézettsége és a fogyasztói elköteleződése évről-évre növekszik. Vagyis a márkák ráéreztek, hogyan tudnak hosszútávon sikeresek lenni a YouTube-on. Felmérésükben rámutattak, hogy a hagyományos reklámfilmek feltöltése mellett hosszabb, színesebb tematikájú márkázott videókat is érdemes készíteni. A top 100 márka videóinak tizede immár tíz percnél hosszabb, 2014-2015 között 85%-kal növekedett a márkázott videók megtekintéseinek száma. A fizetett hirdetések mellett aktív márkacsatornára és erős, átgondolt tartalomstratégiára van szükség, teszik hozzá. A Pixability infografikáit amúgy magyarul is meg lehet tekintetni itt.

Új generáció, új szokások

Az Y generáció szórakozási szokásai megváltoztatták a szórakoztatóipart, ezt a Variety magazin egy közvéleménykutatásban is igazolta, hogy a mai fiatalok már tényleg másra buknak, mint a szüleik, álljon itt csak egy grafikon a felmérésükből:

yt_reach_kor_szerint.jpg

De nem csak a fiatalok kedvence a Youtube. Egy közelmúltban megjelent statisztikai adat szerint a felsővezetők 59 százaléka szívesebben néz meg egy videót, mintsem elolvasna egy szöveget. Még egy inspiráló adat a Think with Google-től:

yt_es_tv2.png

Youtube=folyamatos fejlődés

A különböző YouTube hirdetési formátumok segítségével szöveges, képes és videó formában is megjelenhet, célzottan építheti márkáját. Ráadásul hamarosan a Google keresési találatokban is találkozhatunk promotált videókkal - szóval hirdetési szempontból óriási ereje van a keresőóriás videós megosztójának. Az okostelefonon feltöltött videókat már szerkeszteni is lehet, és ha van olyan erős kütyünk, akár 8K-s videót is nézhetünk a YouTube-on, akár Ultra HD-s, 60 kép/másodperces videókat is nézhetünk. Ha nem tetszik az 5 másodperces "kötelező" reklám, akkor hamarosan csatlakozhatunk a reklámmentes, fizetős szolgáltatásra a YOutube-on belül. Márkakommunikációs szempontból pedig a Youtube kártyák mellett nem mehetünk el, melyek már a okostelefonon is megjelenő interaktív elemeket képeznek videón belül. 

Hajrá magyarok

A YouTube már évek óta egy kiváló felület a márkakommunikáció számára, de a hazai márkáknak még mindig szükségük van az ösztönzésre. Jó példa egyre több van, kezdve talán a Vodafone 2013-as hazai youtube-os sikerével. Kampányukban az erős tévés jelenlét és a Youtube preroll hirdetések révén a kampány körülbelül 2 hónap alatt megváltoztatta az emberek attitűdjét arról, hogy melyik szolgáltatónak van a legjobb mobilhálózata. A Vodafone annyira ráérzett a Youtube-ra, hogy idén már a Ki Mit Tube videós tehetségkutató futott le a szponzorációjuk zászlója alatt. Kisebb cégek közül említhetnénk a Star Network legfrissebb beszámolóját, melyben a Számlázz.hu stratégiáját boncolgatják.

Segítenek felszállni

A Youtube, és gazdája a Google rengeteget tesz azért, hogy a márkák szeressék a platformot: rengeteg workshop és oktatóanyag elérhető, rendszeresen készülnek professzionális színvonalú tanulmányok. Példaként hadd említsük a Creators Playbookot, amiben a videós platformon való kommunikálás aranyszabályait fektették le, vagy a rendszeresen jelentkező Think with Google-t, és igen, ez az a cég, akik még a Súgót is rendszeresen frissítik. Aki keresi a választ arra, miért érdemes beszállnia a videós platformra, vagy esetleg mit tudna jobban csinálni,mindig talál magának oktató anyagot, konferenciát vagy workshopot.

A legfrissebb és aktuális ilyen workshop a YouTube szerepe a médiamixben című, melyet a Kreatív Csoport szervez marketingeseknek, döntéshozóknak és a Szakmai partner a Google Magyarország. A workshop arról szól, hogyan használják ki a márkák okosan ezt a médiaközeget: mivel jelenjenek meg a YouTube-on és hogyan állítsák ezt a csatornát saját kommunikációs céljaik szolgálatába. 

Program és regisztáció itt >>

yt_mediamix_workshop_kreativ_hu.jpg